Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Någon som vet hur man bär sig åt för att skaffa skidintyg. Hur svårt är det att få det? En dyr historia? Jag bor i Skåne, måste jag åka upp till åre för att göra provet? Tacksam om någon gör mig klokare. Peace out!
Joakim
Nej, du behöver inte åka upp till Åre för att skaffa skidintyg.
Kontakta Vallåsen, www.vallasen.se eller Kungsberget, www.kungsberget.se och prata med deras skidskoleansvariga. De kan svara på om deras skidskolor är anslutna till SPS.
Skidskolechefen på någon till SPS ansluten skidskola, någon ansvarig inom en skidklubb samt ansvarig för distriktsverksamheten inom Friluftsfrämjandets alla distrikt får upprätta skidintyg.
Är Vallåsen eller Kungsberget anslutna till SPS är det en god idé att boka en privatlektion med den ansvarige för någon av skidskolorna och ta den lektionen som en "uppkörning" för skidintyg. Berätta vid bokningstillfället att din målsättning äår att ordna ett skidintyg. Det blir bra mycket billigare än att åka till Åre.
Följ nedanstående länk så kommer du till skidintyget och kan där se vad du måste klara av för att kunna erhålla ett ifyllt skidintyg.