Skaljacka?

Skaljacka?
Jag har en Northface jacka den fungerar mycketbra. Jag har aldrig haft en gore jacka men jag tycker HyVenten står emot väta bra. Jag har använt den på regniga fjällvandringar och i 30gradig kyla. Vet ej vad det är för modell tror att den har utgått ur northfaces sortiment.

//Oskar

Skaljacka?
Mt hardwear FTX Ultra jacket är sjysst. Kostar ca. 5000 SEK i affär här i Sverige, men den har funnits för knappt 3000 SEK på internet.

/Mange

Skaljacka?
Jag har nyligt köpt en Haglövs Heli Jacket, och måste säga att den sitter som gjuten. Det är lätt den skönaste jacka jag nånsin haft, och den klarar att vinterns hårda krav.. dock så kostar den 3500 då, men jag tycker helt klart att du ska fara och kika på en sån..

Skaljacka?
har en sos amp jacket (inte årets, damnit!), har haft den två säsonger nu och den går som tåget fortfarande. dessutom är den ju snygg som få ;)

har för övrigt ägt 2 sos-jackor, gillar dom skarpt. även om årets jackor (såg nån broschyr) inte tilltalade mig särskilt, utséendemässigt.

Skaljacka?
har själv en NorthFace som är grym. kolla igenom utrustningssidorna om du vill ha info om de stora märkena. de stora märkena håller i regel hög klass inom den prisgruppen.

bor du i stockholm kan du alltid dra förbi Alpingaraget som ibland har bra priser på jackor som är bra men av lite mindre märken.

men tänk igenom vad du är ute efter. två eller trelagers, goretex, fodrat eller icke mm.

jonas

Skaljacka?
Halloj !!! Är du en märkesslav eller vill du ha en funktionsjacka till ett reapris jämförelsevis ??? Kolla in Everest Xstrem Jacket (2000 kr) finns på Stadium så klart.
Mvh Marx

Skaljacka?
En bra skaljacka för 2-3000 är svår att finna..
Vill du ha en bra jacka så är klättermusens jackor
bra, väldigt slitstarka och håller länge.
Jämfört med t.ex haglöfs jackor eller de flest andra märken så är
det en viss skillnad framför allt så är klättermusens jackor betydligt
hållbarare. Sen så är det en jacka som inte är så vanlig på fjället
och det är ju lite kul.

Skaljacka?
Svaret är lätt. Själv kör jag med en grymt bra Peak-jacka som verkligen håller måttet. Det är givetvis viktigt att du kör med lagom med kläder under. Själv kör jag med underställ och över det en flease (stavas det så - ni vet vad jag menar) och sedan inget mer. Detta om det alltså är mellan -10 och uppåt.

Svaret på din fråga är ändå inte Peak, utan Haglöfs. Min kusin har länge jobbat på sportbutiker, och hon tycker att Haglöfs är bäst. Tillsammans med resten av min skidtokiga släkt. När jag och en kompis var i Frankrike hade han en Haglöfs på sig. När vi hyrde ut började typ en av de franska skiduthyrarna att förundrat peka på hans jacka, sägandes aaaah, aaaaglööööövs. Då kanske ni förstår att det är status.

Farsan kör med Peak jacka och Haglöfs-brallor. De bästa han haft, påstår han (och han är annars sparsam med sådana kommentarer). Köp skaljacka Haglöfs och skalbyxor Haglöfs. Då lovar jag att du blir nöjd, även om du får punga ut med lite extra.

Skaljacka?
Just det ja, bra jackor hittar du på Flisbergs, föreslagsvis på plattan i Stockholm. Bra priser har de också. Fick tag i ett par nya X Scream Series med bindning för 2700 kr där! Alpingaraget är alltid grymma.

Tillbaka
Topp