Ski around the rockies - hur bra bör man va?

Starboard

Medlem
Hej, funderar på alternativ till UCPA efter att ha åkt med dom dom senaste vintrarna.

Gillar puder, men även slask & mjuk småpuckel.

Funderar på Langleys Ski around the rockies, men undrar ur bra man behöver va för att uppskatta det till fullo? Som exempel kan jag säga att de gånger jag åkt UCPA:s Toute neige har det gått bra, sista gången var det inte utmanande (även om jag åkte i den lättare gruppen). Jag har även åkt UCPA:s Offpist men det gick inte så bra, dom andra var klart bättre.

Någon som har insikt i om det är en bra idé eller något annat som passar bättre?

//J

Hur hanterar du träd? I BC så är det mycke skogs åkning.

Hur hanterar du brant? En hel del av åkningen i BC är brant.

Om du inte känner dig komfortabel att köra i gles skog eller i brant terräng så kan du ändå åka men du kommer inte tillgodogöra dig så mycke av åkningen.

Men jag tycker nog du kan åka. Dock så skall jag varna lite för Langley konceptet. Du åker ifrån orter oavsett väder. Du åker efter ett bokat schema. Det är långt ifrån optimalt. Jag tycker det är bättre att antingen hyra bil och köra runt själv mellan Kicking, Fernie, Castle, Red och Revelstoke eller att vara på ett ställe under längre tid så man verkligen lär sig det.

Kör. Jobbade som guide där för ett par år sedan. Det finns åkning för alla, de flesta håller en hyfsat hög standard men inga experter som åker.

När det gäller Langley konceptet så är det ju inte optimalt men jag kan ju säga att det är svårt att få en bättre tur till ett så vettigt pris om man inte har varit i Kanada tidigare och kan området. Ni får ju faktiskt folk som vet vart de bättre åken ligger och vart de bästa restaurangerna är med er! Dessutom slipper ni en j...a massa stök. Och det är inte så låst som man kan tro.

Du kommer ha skit roligt.

Friheten när du kör med ett bolag som Langley Travel blir begränsad, och du kommer kanske känna dig lite låst vid tider. Men det är samtidigt defintivt fördel med guide osv.

Jag har samma funderingar, dvs åka med Langley Travel. När är det normalt bäst att åka om man ser till snötillgången? Själv är jag ute efter att åka med folks om verkligen kan och vill åka skidor. Jag har tillbringat för mycket tid med att antingen vänta på att folk ska ta sig ner eller att alla ska in till after-skin så fort som möjligt. Vad tror ni, är Ski around the rockies rätt grej?

Tillbaka
Topp