Ski-bindingssale.com

Hugobergmn

Medlem
Ski-bindingssale.com
Satt och googlade runt efter sidor som sålde skidor som blivit klassade som andrasortering. Lyckades komma in på denna sida. Kan ju omöjligt vara en riktig sida? Scam? Tex denna marker duke för 99 euro.

Bilagor

• IMG_4336.png
    IMG_4336.png
    130.8 KB · Besök: 98
  • IMG_4338.png
    IMG_4338.png
    121.5 KB · Besök: 72
  • IMG_4340.png
    IMG_4340.png
    69 KB · Besök: 73
Ski-bindingssale.com
Du vet vad man säger - Låter det för bra för att vara sant, så är det nog....för bra för att vara sant.
I det här fallet är det definitivt för bra för att var sant. Sådana där 99 euro-sajter vimlar det av under många olika namn, och de kränger allt från ruggigt bra skidor/bindningar till likaledes bra flugspön för 99 euro.

Ski-bindingssale.com
Den fysiska adress i Danmark som företaget anger på sin kontaktsida verkar inte existera. Det finns inte ens en gata med det namnet på den orten.

Här är en annan scam-site som troligen har samma ursprung eftersom märket BD nämns i föregående företags finstilta (och tydligt maskinöversatta) text. Notera namnet, ett S för mycket i webbadressen…

1729144019314.png

Jag har stött på falska säljsajter i Sverige som t o m länkar till påhittade testsidor som de uppenbarligen själva satt upp.

Senast ändrad:
Ski-bindingssale.com
Haha :LOL: Ingen företagsinfo, ingen kontaktinfo annat än en ej existerande fysisk adress och ett kontaktformulär, köpvillkor med hänvisningar till olika företag som ej verkar existera etc. etc.

Om man köper något från den webbsidan har man gjort sig förtjänt av att förlora sina pengar :rolleyes:

Ski-bindingssale.com
Jag brukar fråga min pappa om han skulle slänga över tiotusen kronor till någon som befinner sig på andra sidan av ett högt plank i en mörk gränd... Och som något senare gärna vill ha ännu mer pengar och slänger tillbaka en tusenlapp som bevis på att "investeringen" direkt har ökat med 10%.

Tillbaka
Topp