ski superpipe final x-games

s_ahlen

Ny medlem
Men's Ski SuperPipe Finals
Rank Athlete Run 1 Run 2 Run 3 Best Score
1
Tanner Hall 90.00 95.00 15.00 95.00
2
Simon Dumont 92.00 59.66 94.00 94.00
3
Peter Olenick 20.00 87.33 90.00 90.00
4
Andreas Hatveit 77.66 84.33 82.66 84.33
5
Candide Thovex 76.33 70.66 82.33 82.33
6
Colby West 69.00 80.00 63.33 80.00
7
Matt Philippi 20.33 75.33 70.00 75.33
8
Stefan Thomas 67.33 72.66 23.33 72.66
9
Dan Marion 72.00 49.66 69.33 72.00
10
Justin Dorey 23.33 48.66 28.00 48.66

fan också, var helt bombsäker på att simon skulle vinna.

men tanner är väl grymm med.

bra gjort av andreas med. men vad hände med jon?

Senast ändrad:
Tyckte det från början också! Titta då igen och så ser du på åkets helhelt hos tanner halll, han ser sjuk säker ut hela tiden och håller höjden igenom VARJE kick! Simont Dumont ser ju verkligen utan att statsa men tapapr tyvärr höjden på vissa delar. Dock finns det ingen som satsar hårdare in för varje kick än Dumont! Synd att han patenterade 540 truckdriver utgick, helt störd höjd. Sammanfattninsgvis om Dumont eller Olenick lär sig att hålla höjden knäcker de tanner hall för de har så mycket svårare trick för tillfället! Älskar bara höjden på 1260 så sjukt!

men tanner är ju 10000 gånger så clean som simon.....
han stompar exakt varje trick medans simon åker lite havl fult tycker jag...
men oleniks dubbel flair vr nog nästan det grymmaste....

Även detta mycket sant, men om tanner vill fortsätta dominera i pipen måste han komma upp med nya trick! Förr eller senare har Dumont fixat till höjden och stilen... Olenick känns som han behöver satsa mer inför kicken ser lite halvslött ut när han åker in, inget jävlarenamman =D

tanner va cleanast men olnieck skulle vart 2a.. hans åk va sick..

alla åken är nyskapande men att pete får 90=att han blir totalt blåst! Alla åkarna hade varsitt nyt ttrick i påsen dumont med 1260 tanners sw10 och pete med en sjuk dubbel, men om man tänker efter, vad är mest nyskapand, 12 ä de ju bara att lägga på ett halvt varv på 10an och samma med sw 10... men en dubbel i pipe finns det ju inget som förbereder en på, från en till två är ett stort steg som definitivt borde belönas bättre...

men det syns ju tyvärr också att tanner har bättre höjd genom hela åket än de andra två..

Synd att dumont inte fick till det på sista kicken med en 720 alt en 900 då skulle han vunnit. Sjuk 1260! Tanners åk var dock jävligt cleant, så han förtjänade att vinna. Olenicks dubbel e sjuk och klart mest revolutionerande men jag tycker han såg lite halv skakig ut resten av åket.
Jävligt fin åkning iaf hoppas utvecklingen fortsätter för då jävlaaaaaaaarrrrrrr

Skumt att Tanner kunde ta 95 poäng och 1a platsen på det där åket, iofs får vi se allt i repris, slowmotion osv, men ändå.

Själv tyckte jag att Dumonts åk var värt 1a platsen!

Hur som helst så är de skamligt duktiga allihopa. Jag undrar dock fortfarande vart Jon tog vägen!?

Dumont skullle ha vunnit...även om tanners åk var cleant som aset:( Förresten..är det någon som vet om det finns film från "men's slopestyle snowboard" verkar som om att den har varit? peace

Fan, hade satsat på pete åp andra plats och dumont på tredje, aja hade iaf tanner på första plats. tanner förtjänade vinsten, han åkte lite cleanare än dumont och matchade nästan höjden, sen hans sw 10 på första hiten är sjukt tech.

jon var inte med i startfältet på superpipe.

simon borde vunnit, sjukt åk. lite synd att han fick mondre höjd på andra hitten.

tanner körde galet med sw 10, lite forcad dock. men inte värt guld...

tycker lätt att dumont skulle vunnit nu när man sett alla åken. mycket bättre grabs på sina snurrar.

tanner vann pågrund av sin höjd.

Tanner är enligt mig lika bra som dumont men han kanske inte får lika mkt höjd men det tar han igen i landningarna och tricken som blir lite cleenare enligt mig..dumont sladdar sina landniongar lite tycker jag men han är minst lika bra som tanner..

tanners sw 10 var ju apful, han fick ju snurra assnabbt på slutet och så landade han lite på hyllan.

Pete hadde vunnit om han inte släpat i på dubbeln... hade säkert lyckats bättre på andra hitten också då.. Tanner hade mycket mer stil än Simon. Tyvär.. Hoppades på Simon.

Tillbaka
Topp