Skiboards- (snowblades-) pjäxor ???

freeride_nu

Aktiv medlem
Hoj!
Kollade just in ett par sidor med skiboards och undrar vad det är för pjäxor man kör med.
Såg ett par av Salomons som man hade vanliga snowboardskor till. Men är det vanliga utförs pjucks man har till de andra?

Varför det? har du testat och tycker att det är tråkigt eller är det bara pga den allmänna åsikten att snowblades är skit!

Jag tycker att det är roligt att leka med ett par snowblades eller bigfoots nån gång ibland. Snowblades är juh nästan som att åka på ett par vanliga skidor. Bara lite kortare.

Givetvis så tycker jag att det är roligare att åka slalomskidor men jag tycker oxå att man ska testa snowblades, skiiboards för det är ganska kul det med!

Jag tror (vet) att det är vanligast att köra snowblades med vanliga pjuck. det finns säkert speciella "snowblade boots" eller nåt men det är nog att ta i för mycket att köpa nåt sånt. Snowblades ska enligt mig bara vara en kul grej och inte någonting som man ska slösa flera tusen på.

Därför;

Kör med dina vanliga slalompjuck!
/Björn

Ok, man lär sig stå rätt på skidan det är väl enda fördelen med snowblades. Utåt sett så ser det barnsligt ut, det är väl därför jag inte har vågat prova på.

Tillbaka
Topp