Skibum i en säsong!

ericjohansson

Ny medlem
Skibum i en säsong!
JAG ÄR AMATÖR...NÄR DET GÄLLER SKIBUM..

har letat i de andra trådarna, men hittar inte riktigt allt..

jag vill egentligen veta allt som händer/kan hända på resan..
hur bör man ta sig ner?
åka skidor varje dag?

skriv även gärna er upplevelse av era säsonger..

/ eric

Skibum i en säsong!
ericjohansson sa:

hur bör man ta sig ner?
åka skidor varje dag?

/ eric
Shit...du känner att du ändå har sökt på forumet och inte funnit ngt av det du radar upp? Någon får ta och göra en "så här söker man på freeride.se" tråd :P

Alla de frågor du ställer är väldigt individuella. Vissa vill åka själv till ryssland och spendera ett par 100k och åka skidor var varje ojämn söndag.

Du får ta o precisera dig lite mer. Vad gillar du att åka? Vilka orter har du funderat på? Har du tänkt att åka med någon du känner eller vill du hooka ihop med ngn från freeride?

Min första säsong blev Whistler i 6 månader. Hittade boende här på freeride och tog beslutet att åka redan i juni. Jag åkte i november med en till som jag skulle bo med men väl i whistler anslöt resten av lägenheten (3 till) i början av dec.

Min tanke med whistler var:
mkt snö
bra park
och bra uteliv

Även om jag varken var någon puderräv eller parkråtta så fick jag en idé om vad jag vill göra kommande säsonger.

Väl där var jag tvungen att köpa allt utom pjäxor, handskar och goggles.
Var där i 6 månader och boende i whistler är, som många vet, inte billigt. så på 6 månader brände jag 107 000kr (hade jobbat i över ett år, och det skulle bli min första och enda säsong....var tanken..åker på min 4e i år nu :P )

Du fattar lite vad jag menar antar jag. De frågor du ställer finns inga svar på...bara rekomendationer som är olika beroende på vem du frågar.

vil du har mer hjälp så äre bara att maila mig. Jag ska svara så gott det går.

Skibum i en säsong!