Skibum- Kanada eller Alperna?

CarroH

Ny medlem
Tja!

Är 2 tjejer som vill jobba och åka bräda, i antingen Kanada eller vid någon alptopp, nästa säsong och undrar om det är någon som har något tips om ex. plats, jobb, boende... När är det egentligen dags att börja skicka ansökningar och söka visum??

Hej!
Att bumma och jobba i Kanada kan vara svårt. Som du tydligen redan vet behöver man ett arbetstillstånd för att kunna jobba i Kanada. Kanickerna är inte så glada i svartjobb...
Hur man skaffar sig ett sådant vet jag dock inte riktigt, men det måste i alla fall göras i god tid innan avresa.

Om ni inte vill jobba (vitt) så krävs inga speciella tillstånd eller visum för att komma in i Kanada. Det enda som behövs är ett turistvisum som fås vid ankomst till Kanada. Det enda man behöver göra är att försäkra dom om att man har pengar nog att klara sig utan att jobba under sin vistelse i landet. Med andra ord: En sisådär 25000 ska man säga att man har tillgång till.
Turistvisumet räcker i 6 mån, om de inte ändrat under senare år.
Det var Kanada det, ngt bummande i alperna har jag inte gjort, men här krävs inga tillstånd vad jag vet. Det är bara att åka ner tidigt på säsongen och skaffa sig ett svartjobb.
Lycka till, vad ni än väljer!

/fogy

Tillbaka
Topp