Skicka skidor inom Sverige

f98majo

Ny medlem
Funderar på att använda köp/sälj-funktionen och köpa mig ett par skidor. Eftersom de skidor jag vill köpa _inte_ finns i Göteborg där jag bor, så skulle jag kolla upp vad det kostade att använda posten för att få hit skidorna. Dock så fungerar inte postens paketguide på deras hemsida eftersom paketet blir för stort och "ej går att skicka som paket". Någon som vet vad det kostar att skicka ett par skidor med posten inom Sverige?

Även andra lösningar en posten uppskattas.

Det går inte, tyvärr. Men du kan däremot skicka skidor med bussgods, jag ska skicka ett par scratch bc som väger ca 6kg till Luleå (bor i Karlstad) och det går på ca 260kr, med det är för att jag har efterkrav. Funkar precis som postförskott dvs. han löser ut paketet på bussgods och dom sätter in mina pengar på mitt konto. Om pengafrågan löses på annat sätt så kommer det förmodligen inte kosta mer än 100-120kr.

Peace

Det kan vara billigare med UPS, DHL eller något annat bolag.
Priserna skiljer sig antagligen åt beroende på mellan vilka destinationer varan ska skickas. Det är därför bäst att ringa till företagens kundtjänster och jämföra priser innan du bestämmer dig.
Lycka till

Jag har skickat 2 paket den här hösten med bussgods och det har funkat bra. Trots att jag skickat från en liten håla (Idre by) i norra dalarna. Eftersom skidor är ganska stora så tar de ett volympris och summan låg på ca. 500kr. för att skicka var helst i sverige.
God Jul!

Tillbaka
Topp