Skid bindningar. Vilka?

cool_cats

Ny medlem
Skid bindningar. Vilka?
Jag bor i staterna i ar och ska kopa skidorna Line 1260. Nar man koper skidor i USA sa for man oftast inte med bindning vilket jag alltid fatt nar jag kopt skidor i Sverige, sa jag har ett problem att valja bindningar till dessa skidor. Jag har ingen aning om vad det ar for skillnad po bindningar och bindningar. Sa min fraga ar hur stor roll bindningen har? Jag vill inte spendera allt for mycket pengar po bindningen, for mig ar det viktigaste att jag sitter fast och att de utloses nar jag rammlar, annars bryr jag mig inte om vad det e for natt jag satter fotterna i. Har ni nagra bra tips po vilka bindningar jag ska kopa eller bara kan beratta skillnaden po bindningar o bindningar so skulle jag uppskatta om ni svara.

Skid bindningar. Vilka?
Jag tycker att du ska köpa lines bindning (reactor). Dels för att de är av samma märke, Är inte skidorna för borrade för dessa bindningar?!. Plus att bindnigen är konstruerad för att kunnas flyttas från skida till skida, som en snowboard bindnig alltså. Annars hade jag valt ett par Look eller Ross.

Lycka till.
//Felix

Skid bindningar. Vilka?
numera finns det inte någon större skillnad mellan bindning till bindning. Dock de som skilljer är DIN skalan. Se till att ha en som passar din vikt. Sedan så är det så att det finns skillnader på kvaliten på bindningarna. Bättre material håller längre dock dyrare (samma funktion oavsett material) Sedan finns det olika specialbindningar tex bindningar för personer som droppar från höga höjder och inte vill att de ska lösas ut vid en sådan smäll.

Tillbaka
Topp