stort problem med montering.

Hellodetthe

Ny medlem
Har kopt arets Armada AR5, nar jag senare kopte bindningarna sa sa jag att jag ville ha de monterade 3 framfor rekomenderad montering, samma som 5 cm bakom center montering.
nar jag fick tillbaka dom sa kollade jag inte sa noga. men nar jag kom hem, sa sag jag att de monterat bindningen 5 cm bakom freeride monteringen, alltsa 8 cm langre bak an vad jag vill ha.

ska ga ner imorron och prata med dom hur vi ska losa det. de ar kanda for att inte vara sa trevliga sa jag undrar, gar det att montera om bidningarna utan att forstora skidorna? en nodlosning om de inte gar med pa att betala ett par nya.

Problemet ar att om det vore hemma i sverige sa vore det inge problem. har lattare med svenska spraket. men bor for 10 mander i bergen i british colombia sa maste forklara allt pa engelska.

skulle vara valdigt tacksam om ni kunde svara pa min fraga om det gar att flytta bindningarna utan forstora skidorna.

Mvh Lukas

Jag hade ett par andra bindnigar på mina förut, sen satte jag dit ett par nya som jag satte längre fram. Efter dom första bindningarna blev det skruvhål, men dom håler fyllde dom igen med nått sorts lim eller nått.. Så ja, man kan flytta på dom.. Men om inte hålen kommer skymda under själva binbdningen så blir det märken man ser, där är det väl bara att sätta nån sticker antar jag.

M

Det går att montera om men problemet är att skidan blir lite svagare och får lättare att gå av för varje hål man sätter i dom. (Tänk Schweizerost) Montera om 1 gång är dock ingen fara men när man börja komma upp i en 3-4st olika monteringar börjar det bli lite mindre bra... Gamla hål bankar man i en liten plastplugg och lim i... Se till att skidorna är torr när du lämnar in dom, annars får man in fukt i gamla hålen, kärnan kan till slut ruttna om man har otur

har fatt tillbaka skidorna nu, allt blev bra, pluggarna som de limmade i var nastan i matchande farg sa det synns inte sa mycket. Sa nu ar jag redo att aka i heljen..
tack for hjalpen alla

Tillbaka
Topp