skid tips

riber

Medlem
skid tips
jag vill ha lite tips om vad jag kan skaffa för skidor till vintern. Jag har gjort några sesonger i Åre och där åkte jag på stormrider fry men köpte en ny pistskida i slutet av sesongen så nu tänkte jag göra mej av med stormridern (bud) å köpa en feting istället eftersom jag ska sesonga i whister där det förhoppningsvis kommer lite mera snö. jag vill att skidan ska fungera i pisten lite också samt vara ganska lättsvängd då jag kommer åka en del i skogen den bör vara ganska fartstabil också eftersom jag är van med stormridern (vikt 75kg 175cm lång).....har ni orkat läsa allt vore tacksam för svar

skid tips
En big daddy? Ja om du har en lite smalare skida att komplettera med. För en superfeting som enda skida är riktigt trist när det inte är puder.

Det går omöjligt att rekommendera en skida till dig på rak arm, men det låter som om du ska ha en ca 90-95mm midja.

Testa, testa och återigen testa och skit i vad besserwissrar skriver.

skid tips
Tjo vilket härligt "problem" du har det gör mig glad ända in i hjärtat. Jag kan väl bara hålla med alla andra men om jag vore du så skulle jag nog kika lite på Movements alternativ dom har många jeflit schyssta "fetingar" själv åker jag på joystick som iofs e en ren jib skid men jag är mycket nöjd med movement så att säga. Så se om du kan testa lite av deras modeller, alpin garaget har några av deras feting modeller. Tack för mig o jag svarar gärna på frågor det e bara o dyka in på min freeride o fråga på. Hoppas du hittar några fina rackare.

deras hemsida är www.movementskis.com

tjo

skid tips
K2 Maid´n AK e ju rätt feta. Völkl Karma skulle säkert också passa fint. Men då skulle du nog som sagt ha en smalare skida som komplement eftersom det inte blir kul att köra pist med så feta saker.

skid tips
Ja eller varför inte ett par Head Monster 85.
En riktigt stabil skida som funkar mycket bra även i pist då den inte är allt för bred.
Det är riktigt få åkare som verkligen använder sina Twintips till mer än att stajla i liftkön så, om du inte är en riktig jibber ser jag inte meningen med ett par Twintips, bättre med mer åkyta och bärighet istället.

Tillbaka
Topp