Skida: bra i pisten, offpisten, hyggliga i parken!

gurra_vbg

Ny medlem
Hej!
Jag skulle vilja ha några förslag på ett par skidor som är såpass vridstyva så man kan åka i hårda/isiga backar och som har en fin svängradie så man an carva lite, och som också funkar fint i pudder offpisten. skidan skall ha twintips men skall inte vara någon ren parkskida som bara fladdrar vid lite hårt underlag.
Funderar på karma/gotama.

Undrar också om 177 cm är bra när jag själv är 185?

Tack i förhand!

Tjena.. jag är själv ute efter en skida som är bra för pisten och parken. att kombinera dessa 2 med offist är nog en omöjlig sak. äger ett par Gotama som är en dröm i offpist, men inget att jibba med och den är ju inte helt övertygande i pisten fast dock överraskade bra när det är bra förhållande (dvs ingen blå is eller stenhård snö). jag carvade stora 30 m svängar i österrike i vintras med dom i pisten, visst en del jobb med att få dom att bita och lite fladder men ngt annat vore konstigt.

men lutar åt att jag kommer sälja mina pistkanoner i förmån av ett par allround skidor, i mitt fall Karma då jag är mäkta imponerad av Völkl.

jag är 180 cm o köpte 183 Gotama, det är i kortaste laget för mig men bredden räddar mkt av bärigheten, men ska man åka offpist så är nog inget under sin egna kroppslängd ngt att ha. om det inte är modell Sumo eller Line Prophet.

bäst kompromissen är nog Karma för din del eller dyl. från övriga märken. men då endast 185 längden på Karma om du vill ha ngt i offpisten att göra. och bindingen behöver då oxo vara i freeride stance.

som J-Sturesson säger tror jag att Karman sjulle passa bra, men välj då som sagt en skida som är längre än du om du ska få bra bärighet i offpist. annars tror jag att rossignol bc kan vara ett fint alternativ med, välj då 188cm. lycka till!

Tillbaka
Topp