Skida som liknar Line Invadern

Larssa1

Medlem
Tja jag provåkte ett par line invader skidor, 2009 årsmodell tror jag det var.

Sjukt sköna skidor men verkar svåra att få tag på så jag undrar vilken skida som är mest lik invadern?

Satt inne med precis samma problem som dig när dom slutade göra line invader... Men nu har jag löst de.
Lösningen heter Moment Jib, skulle du vilja ha en lite hårdare variant så finns Moment Team som är en hårdare skida med samma mått som Jib.

Atomic punx är nog den mest lika

Annars Line Anthem, bredare men samma flex. Kommer nästa säsong som Traveling Circus.

Senast ändrad:
skistore brukar ta in några par skidor från moment. annars kan du kolla med hasse lindborg här på freeride.

jag vet inte så mycket om atomic punx. men line invader var ju en fruktansvärt lätt skida och de är ju moment jib med.
sen är moment jib och line invader väldigt lika om man jämför hur dom är att köra butters med också.

Punx är också en extremt lätt skida, 1620g väger 173cm. 30 gram mer per skida än jibs 171cm.

Kan bara jämnföra skidan med anthem flexet, som är desamma som invader. Hitta ett par moment jib i europa kommer vara ganska svårt. Priset kommer också ligga runt 5k antar jag.

Tillbaka
Topp