Skidaffärer i Köpenhamn

Flurre

Ny medlem
Skidaffärer i Köpenhamn
Hej!

Vet någon om det finns några skidaffärer i Köpenhamn? Efter ett antal googlesökningar hittar jag ingenting!

Skidaffärer i Köpenhamn
Dirty-T sa:
Jag tvivlar, danmarks högsta berg är typ 1000meter... kanske nån enstaka i nått ghetto. haha
1 000 :O en nolla för mycket där kanske? Det är typ 100 meter.

Skidbutiker i köpenhamn, lär ju finnas något men tror knappast att de skulle vara bättre än något i sverige eller liknande...

Skidaffärer i Köpenhamn
Det finns mer skidshopar i Danmark än i Sverige om vi räknar bort fjällanläggningarna. Såldes flera K2 Sidestash i Danmark förra året än i Sverige tydligen. Och de har ca 1,7 miljoner danskar som åker på skidsemester varje vinter. (förmodligen några som åker på flera gånger)

Några i Köpenhamn är: skishop.dk, Surfogski.dk (är en samlingsida för en kedja) Sen skall det finnas ett gäng till som jag inte har adressen till. Och deras urval är ganska bra. Vissa butiker är i klass med skistore och Alpingaraget utan tvivel.

Skidaffärer i Köpenhamn
I grannstden Malmö kommer inom kort Malmö Outdoor öppna på lilla torg
Där kommer man till en början kunna köpa Head Blizzard Fischer samt Nocopy

Skidaffärer i Köpenhamn
Hasse_Lindborg sa:
...Och de har ca 1,7 miljoner danskar som åker på skidsemester varje vinter. (förmodligen några som åker på flera gånger)...
Följdfråga:
Hur många av dessa åkte skidor i kombinationen jeans nerstoppade i pjäxorna + dunjacka + cigarett + jokermössa + gamla fullängdslagg? :lol:

Himmelsbjerget må bara vara 147 m.ö.h., men danskarna har närmare till alperna än vad många svenskar har till fjällen...

Skidaffärer i Köpenhamn
Nojlas sa:
Hasse_Lindborg sa:
...Och de har ca 1,7 miljoner danskar som åker på skidsemester varje vinter. (förmodligen några som åker på flera gånger)...
Följdfråga:
Hur många av dessa åkte skidor i kombinationen jeans nerstoppade i pjäxorna + dunjacka + cigarett + jokermössa + gamla fullängdslagg? :lol:

Himmelsbjerget må bara vara 147 m.ö.h., men danskarna har närmare till alperna än vad många svenskar har till fjällen...
Oklart men de har flest skidnätter utan för sitt eget land i skandinavien ;) (ooopppps de har ju inga berg så) Kommer för övrigt en inomhus back i Danmark inom 2 år.

Skidaffärer i Köpenhamn
Annars finns snö o sjö i Limhamn som är väl den affär jag sett som har mest utbud när det gäller lite mer riktiga prylar...

Skidaffärer i Köpenhamn
Butiken i Malmö har precis öppnat sin webshop www.malmooutdoor.se och en fysisk butik är på gång. Under uppbyggnaden så bjuder de på frakten.

Tillbaka
Topp