Skidåkarens Ultimata Mulitool
Undersökning av vad alla ni skidåkare där ute vill att erat multitool har för funktioner och egenskaper. När behövs det? Till vad? Vart någonstans? Vad är viktigast? Vilka verktyg ska det ha och vilka kan man skippa? Vilken skidåkare är du som behöver det? Alla synpunkter uppskattas!
Ex.
Vem?
Jag är skidåkaren som har ca. 100 skiddagar om året. Åker framförallt i skidorter men tar mig de sista fallhöjdsmeterna till den goa åkningen med egen kraft.
Behöver?
Jag behöver ett kompakt multitool som är lätt att få fram och använda även på kalla toppar med handskar på.
Till vad?
Skruva åt bindning. Skära bort belagsbitar och fixa allmäna fel som uppkommer på utrustningen.
Verktyg?
Kraftig kryssmejsel och vanlig mejsel. Kniv. Tång. (Höjdmätare?)
Viktigt?
Smidig. Bra grepp gärna med T-handtag för extra kraft. Inga lösa delar som kan försvinna.
Ex.
Vem?
Jag är skidåkaren som har ca. 100 skiddagar om året. Åker framförallt i skidorter men tar mig de sista fallhöjdsmeterna till den goa åkningen med egen kraft.
Behöver?
Jag behöver ett kompakt multitool som är lätt att få fram och använda även på kalla toppar med handskar på.
Till vad?
Skruva åt bindning. Skära bort belagsbitar och fixa allmäna fel som uppkommer på utrustningen.
Verktyg?
Kraftig kryssmejsel och vanlig mejsel. Kniv. Tång. (Höjdmätare?)
Viktigt?
Smidig. Bra grepp gärna med T-handtag för extra kraft. Inga lösa delar som kan försvinna.