HenningO
Ny medlem
Skidåkning är dyrt
Läste tråden om hur ofta man byter grejor. Skönt att se så många sunda människor som inser att nytt inte är lika bäst.
Hursomhelst, kom att tänka på hur mycket man har lagt på skidåkningen. Bara för att summera de senaste 4 åren så har jag köpt:
1 par Fischer Sceneo S500 (skidor) - 5500 kr
1 par Rossignol Bandit XXX (pjäxor) - 2800 kr
1 st Helly Hansen Hellytech ställ - 3500 kr
1 st Scott Q-ST hjälm - 1200 kr
1 st Scott stavar - 200 kr
2 st Underställ (vanligt och microfleece) - 500 kr
1 par Hestra vantar - 350 kr
3 st par skidstrumpor - 250 kr
Summa: 14300 kr
Under samma tid har jag sålt:
1 par Rossignol pjäxor (de gula) - 700 kr
Det ger ett brutto på 13600 kr.
Ganska mycket pengar...
Men å andra sidan så kan man ju slå ut det på antalet skiddagar jag har haft under samma period så hamnar jag på runt 200 kr per skiddag. Dvs. i nivå med vad ett liftkort kostar per dag. Lägger man sedan till resekostnader och logikostnader så hamnar väl en bit över 1000 lappen per skiddag.
Det är iofs inte så mycket med tanke över hur kul skidåkning är!! (Trodde inte jag skulle komma fram till det när jag började skriva
)
Hursomhelst, kom att tänka på hur mycket man har lagt på skidåkningen. Bara för att summera de senaste 4 åren så har jag köpt:
1 par Fischer Sceneo S500 (skidor) - 5500 kr
1 par Rossignol Bandit XXX (pjäxor) - 2800 kr
1 st Helly Hansen Hellytech ställ - 3500 kr
1 st Scott Q-ST hjälm - 1200 kr
1 st Scott stavar - 200 kr
2 st Underställ (vanligt och microfleece) - 500 kr
1 par Hestra vantar - 350 kr
3 st par skidstrumpor - 250 kr
Summa: 14300 kr
Under samma tid har jag sålt:
1 par Rossignol pjäxor (de gula) - 700 kr
Det ger ett brutto på 13600 kr.
Ganska mycket pengar...
Men å andra sidan så kan man ju slå ut det på antalet skiddagar jag har haft under samma period så hamnar jag på runt 200 kr per skiddag. Dvs. i nivå med vad ett liftkort kostar per dag. Lägger man sedan till resekostnader och logikostnader så hamnar väl en bit över 1000 lappen per skiddag.
Det är iofs inte så mycket med tanke över hur kul skidåkning är!! (Trodde inte jag skulle komma fram till det när jag började skriva