Skidåkning är för kärringar!

Mountain_Man

Aktiv medlem
Jag har nu definitivt bestämt mig. Aldrig mer skidåkning! Skidåkning är för kärringar! Jag kommer aldrig mer att kalla mig skidåkare!

Jag fokuserar nu helt på att köra skidor. Jag är skidförare!

That´s all kids! / MM

PS! Jmfr. åka eller köra bil! DS!

Ett par lagg står du på och därmed åker du på dem. Du styr dem med kroppen och vad du vill kalla det momentet vet jag inte. Jag vågar alltså påstå att ditt resonemang är helt fel!!!!

Verbform=att skida. Jag skidar!!! Att köra ger en uppfattning av att skidåkaren/föraren har kontroll. Åker man så är man passagerare alltså en passiv resenär.
Själv tänker jag groinda det längsta rajlet i bräcke på min Blackie Lawless klingsusp och ta jibbet till nya outforskade marker.
//åre jibbers rules fukkfase

Sherpa är nog lite fel ute i sitt resonemang. Om vi fortsätter med liknelsen om bilen så sitter jag oftast i en bil, alltså varken åker eller kör jag. Jag sitter alltså bil när jag tar mig fram... Vilket i och för sig känns sant i hufvudstadens "rusningstrafik".
Står gör man helt klart på skidor, men de enda som står skidor är väl då speedskiåkarna?
Att åka skidor borde visa på vem som styr, i det här fallet skidan och den som har sina pjäxor i bindningarna åker alltså med. Men den som själv tar kommandot och bestämmer riktningen kör alltså skidor.

Så stå på dig Mountain Man, annars gör någon annan det!

ja ska oxå bli skidförare från o med nu!!....man e väl ingen kärring heller....lr gubbe!!

Bra att du kommit till insikt MM. Själv har jag kört skidor de senaste 4 åren, innan dess var det mycket åkning måste dock erkännas.

Imorgon blir det skidkörning i Bridger Bowl, Montana, för att nästa vecka köra i Banff samt Kicking Horse.

Kör på!

Njaa, det där med att rida känns lite bångstyrigt och okontrollerat. Jag fortsätter att fokusera på att köra skidor!

När det gäller begreppet kärringar är det väl på sin plats att förtydliga min definition (speciellt i dag). Kärringar finns av båda könen i alla åldrar. Kärring är (blir) man när trygghetstänkandet tar över så att man motsätter sig alla former av förändring och har som levnadsregel: "Man vet vad man har men inte vad man får!"

That´s all kids! / MM

Ärligt talat så tycker jag nog att de flesta här på forumet verkar fokusera rätt så mycket på att skriva skidor ;-)

JanA
som ÅKER bill till Gränsen ikväll för att DRICKA öl

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp