Skidåkning i Argentina juli-augusti?

corneliae

Ny medlem
Hej!
Jag har köpt biljetter till Buenos Aires i sommar eftersom jag skulle på körturné. Detta blev dock inställt så nu står jag här med två månader utan sysselsättning i Argentina.. Eftersom det är vinter där då så funderar jag på om det kanske är idé att prova skidåkning där.

Är det någon som har nåt tips på en schysst skidort som är bra att säsonga i? där det är typ bra åkning, bra fest, bra priser, etc? gärna nära Buenos Aires eller med bra förbindelser dit.

kram på er alla :)

Argentina är ett stort land,, Det är ju inte mest praktiskt att komma till Buenos Aires om man ska åka skidor, men nu har du ju biljetter dit så,,, Den närmsta skidorten är nog Las Lenas, det är också den bästa i Argentina, det är ca 120mil dit från Buenos Aires, Hur det är med transport dit vet jag inte, men det går troligtvis enkelt med inrikesflyg eller tåg ta sig till Mendoza, och sedan är det enkelt att ta sig vidare med buss, Annars vad gäller skidåkning i Anderna så är Chile bättre, men lite dyrare,, om du har tänkt dig säsonga och jobba så är spanska ett måste, Många Amerikaner säsongar där men de pratar flytande spanska, men om du tar dig till Mendoza så kan du ta dig vidare till skidorterna nära Santiago de Chile, dom är riktigt bra,, vet inte din budget, men när du ändå är i sydamerika i två månader så vill jag rekomendera att du tar dig till Patagonien, Måste vara en av de vackraste platser på den här planeten, : )

Inrikesflyget är ganska dyrt i Argentina om jag minns rätt. Du tar dig till Mendoza (eller var som helst) med sovbuss över natten för ca 4-500 spänn.

Om jag var du skulle jag skippa Las lenas och åka till bariloche i stället. Mycket trevligare ställe och inte lika dyrt.

Hej, jag och en polare åker till Sydamerika för snowboard första 2 v i aug (ser att bli buss fr Buenos Aires mot Anderna), några funderingar:
* Klurar lite på är askan fr vulkanen i Chile som östes över Bariloche fortfarande ställer till problem? Vore intressant få rapporter från någon som är där.

* Vi tänkte prova 2-3 orter, så frågan är om vi ska hålla oss till Santiago-nära orter + Las Lenas eller även ta oss längre söderut?

* Är det någon större skillnad i pris mellan Argentinska & Chilenska skidorter, tex Portillo och Bariloche?
Allt gott! /E

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp