Skidåkning i Iran

saraasmoarp

Medlem
Skidåkning i Iran
Jag har blivit väldigt intresserad av att åka till Iran för att åka skidor, dels för att få uppleva landet/kulturen och för att jag har hört att det är bra skidåkning där. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av skidåkning i Iran, hur man lättast går tillväga, när det är bäst att åka dit och om det är värt det, snösäkerhet etc.

Tacksam för alla svar!

/Sara

Skidåkning i Iran
Jag var med på pilotresan till Iran som Pathfinder gjorde 2001. Två fantastiska veckor! Lite annorlunda, definitivt... Trevligare människor har jag sällan mött på mina resor, vi blev inbjudna till folks hem 2-3 gånger om dagen, det kändes riktigt tråkigt att så ofta behöva säga nej. Kom hem med en matta i skidfodralet också :-) Och bra åkning. Men den stekta fårhjärnan i snabbmatskyffet i Teheran hoppade jag över :D Tokrolig resa på det hela taget , inte minst kulturellt.
Pathfinder är grymma!

Skidåkning i Iran
Tänkte väcka denna döda tråd. Är det någon som skall eller e sugen på något annorlunda såsom Iran i vinter? Hade varit kul att dra ihop något om någon e sugen. Är ett gäng skåningar som funderar på att kanske testa på lyckan i Iran!

Skidåkning i Iran
Hej!

Vi (jag och oskar, också två skåningar) är väldigt sugna på att testa Iran i vinter, strax efter jul och sen över nyår och håller på att kolla på information om detta. Jag får olika svar från olika håll, hotell/resebyråer/kontakter på ud och personer från Iran angående säkerheten. Är detta något ni ha koll på?

Skidåkning i Iran
Tjenare!

Har ni gett upp planerna på att testa Iran eller? Annars så har jag planer på att dra dit i mitten av januari. ska försöka åka en eller ett par veckor.

Skidåkning i Iran
Hej!

Vi var väldigt intresserade, dock så avrådde UD resor till Iran/Teheran p.g.a instabila politiska förhållanden så vi avvaktar lite med vår resa men jag är väldigt intresserad av att veta hur det är där.

Skidåkning i Iran
Alright!

Om jag tar mig dit ändå så kan jag berätta hur läget känns, tror det är skillnad att åka upp i bergen än att vara i t.ex Teheran.

Tack för infon :)

Tillbaka
Topp