Skidåkning närmast Nice

caos1

Ny medlem
Skidåkning närmast Nice
Vilken mer större kända skidort i Alperna ligger närmast Nice? Nån som kan rekommendera nått bra ställe?

Senast ändrad:
Skidåkning närmast Nice
Jag tänkte att nån som var mer bevandrad än mig om skidåkning i Alperna kanske kunde svara. Rubriken ändrade jag.

Skidåkning närmast Nice
Limone? Tror inte det ligger i alperna men det är iaf en skidort i Italien, ska ta ca 2h att köra dit från Nice.

Skidåkning närmast Nice
De större orterna runt Nice är framförallt Isola och Auron. Isola har många backar åt nord och bjuder förmodligen på bättre åkning lite senare på säsongen.

Var i Isola i mars 2008 och var mycket nöjd - inga liftköer, bra system. Dock var snön ganska hård utanför pisterna, men det som var pistat var fint.

Caos, du har fått PM!

Skidåkning närmast Nice
asså alpgränsen ligger ju bara nån timme bort, sen äre bara att välja o vraka.. va hos mina kusiner där nere i somras och läste på flygplatsen att de gick bussar till massor med skidorter, skulle ta 1,5 timme därifrån..

Skidåkning närmast Nice
har en kompis som är i nice och åkte i ett system som heter greolieres för någon dag sen.

Skidåkning närmast Nice
jag gillar isola bäst av dom nära nice om man ska åka upp för nån dag.. tar 1,5-2 h från cannes som ligger 20 min från nice... annars om man ska va uppe 3-4 dagar skulle jag själv hellre åka till serre chevalier eller la grave...

Skidåkning närmast Nice
Det ligger en underbar ort som heter Val d'Allos 1800 ca 2 tim bilväg från Nice. Det är samma system som Praloup. ycket fina backar och enorma möjligheter till off-piste. Jag var där i ca 1 månad 2006. Efter 3 dagar kom det fram en engelsman och en fransos och sade "Vi har sett dig åka. Vi är de andra 2 som åker off-piste." Huvudelen av de som är där och åker är människor från Rivvan som vill sitta i solen och ha 3 timmars luncher.
http://www.valdallos.com/www-accueil-236-HIVER-UK-webcam.html
De har för tillfället 150cm i byn och 260cm på 2600möh!

T-son

Tillbaka
Topp