Skidåkning? nEjnejnej.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vill bara i all välmening påpeka att det nämnda organets storlek inte påverkas av skidlängden... eller tvärtom... ;-)

MVH/MM

Jag vet inte om det du säger stämmer riktigt.
För jag har nämligen en jävligt stor kuk och riktigt långa skidor.

Du har egentligen rätt i det du skriver. Själv åker jag både slalom snowboard och telisar.
Men grejen med snowblades eller gayblades som är ett mer passande namn är att dom måste bara HATAS, och det är egentligen inget man kan göra åt det är nog guds vilja eller nåt att vi riktiga åkare hatar gayblades.

... storlek förändras beroende på hur långa skidor du har föreslår jag att du håller dig till "Blades" i backen!

Störtloppslaggen kan du använda i sängkammaren! :-))

MVH/MM

Om alla idioter kunde försvinna från denna sida och ta sina menlösa diskussionsämnen och köra upp i arslet så skulle jag med många andra bli mycket tacksamma!
Stick fort som fan!!!

Är inte den här sidan till för att vädra åsikter om VETTIGA saker, istället för att hacka på varandra om skitsaker. Säg nåt konstruktivt istället för en massa skit!!!!

Vettiga människor rockar fett (BÅDE skid- & brädåkare)!!!

Warpa

Jag har inte hackat på nån utan berättat sanningen. Jag tycker också att alla ska leva lyckliga men det är jävligt svårt när man hela tiden blir nedhackat av snowboardåkare. CROOSOVER!!!!!!!!!!!

Har inte påstått att just DU hackar! (Förutom i vissa andra forum). Anser du dig vara objektiv & inte bara gnällig, så TA INTE ÅT DIG!!

Ride on!

Warpa

Hey man, suck my white ass...
neee men du skaffa dig ett liv vetja..
dumpa ski boardsen med andra ord..

Som någon annan sade: blades, skidor snowboards alla är ok så länge dom körs av vettiga människor.
Folk som hatar brädor, lagg eller har problem av ngt slag.Åk till Kosovo, eller Västbanken och joina ngn hatgrupp därnere istället.
Tycker att det är oroande att det är såpass många som gömmer sig bakom internets anonymitet och bara skriver små negativa inlägg.
Det finns ett mkt schysst Amerikanskt välbesökt forum där alla som längtar efter snö skriver både roliga och mycket intressanta inlägg. Kan tyvvär inte ge ut adressen dit eftersom som synes många här är väldigt hatiska och omogna och jag skulle skämmas som f-n om dom dök upp där och dessutom avslöjade att de är svenskar.
Att många reagerar över när han sade att skidor är på väg att dö ut så stämmer det delvis, dom kommer aldrig att dö ut helt men expansionen har stagnerat.
Skidmarknaden har minskat en del från sjuttiotalet och framåt.
Nu går det inte lika fort men stadigt nedåt.En försäljnings minskning (USA)förra året med 32%(Chain Stores)
och -9.4%( Snow Sports Specialty Shops). Medelåldern på skidåkarna ökar för varje år.
Snowboard försäljningen ökade förra året(fortfarandeUSA)ökade med57%(Chain Stores)och +17.8%( Snow Sports Specialty Shops).
Största andelen folk på skidorterna är fortfarande skidåkare och det kommer troligen att förbli så i minst 25-30 år till.Hoppas att man fortfande tycker att det är lika kul år2025.
Orter som tillexempel Aspen i USA
förbjuder fortfarande snowbordåkare.
Snowboard hatare ända uppe i ledningen, inte illa!

PS åker själv både snowboard och skidor.
Have a great winter-season :)

Go peter ..

Blades regerar .. perfekta å stoppa i bakfickan när man ska in på after ski..
sen har dom lika hög raggnings faktor som min monoski me telemarks bindningar..

Haha, det här var en gammal klassisk diskussion, 2 säsonger gammal. Finns förresten blades fortfarande?

Jättesynd om de skulle vara borta från backarna.

>> radikala rAgnar <<

Det viktigaste är att man kommer ner först...Om man åker pulka, snowracer eller telisar spelar ingen roll....

FÖRSTEN NER ÄR BÄST!!!!!!!

Det enda som jag kan komma på att använda blades till är att elda med på afterskin om det skulle vara lite kallt! det är därför det är ett bra tips att ta med skiten ner (om ni har några) till alperna i januari så ska vi nog få fjutt på dyngan

haru sett en snowbladeåkare i puder nån gång??? dom sjunker ner i pudret som stenar i vattnet, men alla skidåkare å telishälar å snowboardare åker omkring i pudret medans snowbladeåkaren uppgivet lossar sina snowblades från fötterna å börjar plumsa bort mot pisten. snowbladers are weird creatures!!!! :-P
Skidor kommer fan int att dö ut så länge ja lever!!!!
SKIDOR RULEZ!!!!!!!! :-)

du måste vara helt jävla pantad hur fan tror du att skidor ska kunna dö ut pga snowblades ???? Snowblades är fan det töntigaste som har kommit på alpintmarkanden. Låt mig göra klart för en sak dom som inte kan åka snowboard åker skidor lr tvärtom och dom som varken kan åka skidor lr snowboard dom tar sig an snowblades....... väx upp för fan jävla mes vilken status och stil har man i backen med snowblades........NOLL.

Hej!

Åker man på snowblades?, har själv använt snowblades i två säsonger att tända brasan med! Funkar bättre än både bildäck o spillolja!

Dont try it at home kids!

Hej!

Jag håller med Brandon, bara man själv är nöjd och glad så får man väl åka på vad man vill.

Själv åker jag både snowboard, skidor och telemark.

alla riktiga skidåkare vet att snowblades är för kids eller såna som inte riktigt kan hantera sina "långa" skidor. om man skulle ta ett race i backen mellan en snowblade åkare och en skidåkare så gäller verkligen åka skidors logga- "åk du först så syns vi där nere"....

Ok om du tycker att bldes är coola om du inte kan åka skidor, men att du är så dum att du erkänner! Hur har du hittat till denna förnämliga sida den är för skid och brädåkare. Och vem fan kan påstå att blades är bättre än fullängdare i puder, den personen kan inte ha sett ett par riktiga skidor. Nä ta på er ett riktiga lagg och kom tillbaka när ni har växt upp!
Puss i ljumsken på er!

jaha. nu kommer detta inlägg inte bli speciellt uppmärksammat iochmed en placering inte så högt upp.. hursomhelst.

att snowboardåkare var först i pipen. ja. men att skidor och bladare ska hitta på något eget? va?! alla som vill ska fanimig få köra pipe.
och att blades kommer att ta över alla annan skidåkning är ett uttalande utan speciellt mycket tanke bakom. gillar gämförelsen med gatsopning.

till sist. denna konflikt är inte helt ny. då snowboarden tilläts i backarna så blev det ganska mycket konflikter skidåkare och snowboardåkare emellan. egentligen är alltihopa fördomsfullt och korkat. men nuförtiden är vi människor så in i helvete fördomsfulla och korkade så det är väl egentligen inte så oväntat.

om jag hade varit vegan och grejer hade jag nu skrivit att det hade varit bäst om våran destruktiva art försvunnit från jorden

Niet. Stoppa dina fula blades upp i arslet. Det är så jävla fult när alla små snowblades åkare plogar ner för backarna och plöjer hoppen.
säger bara en sak: SNOWBLADES SUGER

hahahaha...kul..om du var seriös så tycker jag synd om dig. blades är bara nåt larv som nån har fått för sig att folk behöver. o visst de finns ju alla dessa dåliga skidåkare som äntligen kan göra en 360 på en halvmeter långa blad. o hur fort kan man dra på ett par blades? den dag jag ser en bladare som drar i från mig med carvingsvängar o stabilitet i ett störtloppsrace ska jag dra kallingarna över huvet o dansa getdansen...

Snowblades är verkligen det löjligaste man kan knäppa fast under fötterna. Har man sjunkigt så lågt kan man lika hjärna börja åka pulka eller nåt annat barnsligt....

ner med dvärg-twintipsen!!!!!!!!!

Ski or die.......

Blades är ju bara fjant, dom vobblar som nå jäkla fiskedrag när man åker undan lite och dom suger ju rejält när man hoppar. Det kom en våg i början då alla köpte blades men nu har ju fan alla lagt ner det.
INSE FAKTA: snowblades suger

Vad är detta för missfoster??
HUR I HELVETE [ursäkta uttrycket] kan man komma med ett sånt genomlöjligt påstående som att skidor, denna underbara företeelse som gäckat mänskligheten i tusentals år, skulle dö ut???!!!
Om du provar att använda hjärnan nästa gång istället för lilltån, så kanske du inser att ett par skiboards/snowblades/GAYBLADES ser minst sagt skrattretande ut.
Att bara krypa ut i backen och sen förnedra sig själv genom att hasa runt på dessa stumpar och ramla omkring som en blind, dansk 90-åring, med FOLKETS [dessa gudomliga skidåkares] skratt vinande i luften ter sig för mig FULLSTÄNDIGT OBEGRIPLIGT!
Vilken jävla missbildad stackare dom måste anlitat på salomon för att skapa dessa gudsförbjudna.....djävulsredskap!

Bara ditt efterblivna påstående borde genast tas bort och kallas grov hädelse mot den ädla sporten skidåkning!
om man beskådar en utövare av detta fruktansvärda föremål finner man genast en sprattlig, orytmisk och okontrollerad bambidans i VÅRAN [skidåkarnas] vackra skidbacke som ej borde förstöras av sådant SKIT som detta är!

Så: Till Sveriges alla skidorter vill jag framföra å FOLKETS vägnar

FÖRBJUD SNOWBLADES!!!!!

min mening//jacob

Nu tycker jag att det blev lite aggressiv stämning här...

Kan inte säga annat Jacob än att din svensklärare skulle vara stolt. Stilrent skrivet o ett kraftfullt avslut. Du lär dig...

Om jag nu skulle spä på agrostämningen lite... "Sluta älta, blades är bergets pest, acceptera o gå vidare!"
Förslagsvis med ett par riktiga lagg under era små fötter med er lilla hjärna, ä k Lilltån.

Ski hard & fast!

Ja ja alla kan inte vara smarta här i livet vissa slösar tid på att dra sig ut i backarna med ett par GAYBLADES i stället för ett par glidande skidor. Man får se till dessa personer och ge dem terapi för Bladesen är bara en fluga för små barn. Visst kan det när man är 7 eller 8 år vara roligt att ha ett par snoblades som är korta och inte går så fort! Men när man växer till sig och vill ha lite big air när man flyger så måste man ha fart. Inget kan då mäta sig med ett pår skidor!
Exempel: Snoblades är för korta för liten bäryta man får för högt tryck och för mycket friktion.
Snowboard är för stor och får därför för mycket friktion.
Skidor är både på längden och på brädden anpassade till att få bra glid i BACKEN!!!!

Så fakta är att inse snowblades är inget annat än ett tilltag för de som inte kan åka skidor!!!

Mvh En freerider som aldrig skulle sätta på sig själv ett par snowblades eller as they are cold GAYBLADES

Vissa saker försår man bara inte men det beror väl bara på att man inte ska förstå det heller.......hur kan man komma på tankar i dom här banorna i huvudtaget det e ju fullständigt patetiskt....det kan väl bara bero på att han inte har provat på skidåkning än...

LasseD din tankegång kring friktion behöver förklaras ytterligare för att individer som jag ska förstå varför en snowboard får högre friktion för att den har större bäryta.

Nu börjar det allt smyga in sig ett och annat faktafel. För det första, till dig som klagade på någon persons språk. Det heter svensklärare, inte svenska lärare, svenskalärare eller något annat dumt.

Som student inom den högre matematiken och fysiken vill jag bara meddela att det blir mindre friktion mellan en stor yta och ett underlag än än liten yta och samma underlag om ytorna belastas med samma vikt. Det är därför man har smalare däck på vintern än på sommaren. Det är därför det går snabbare att åka på ett par långa och breda skidor än på ett par smala och korta om man endast åker rakt ner. När man börjar svänga är det fler faktorer som spelar in. För de intresserade och för de som vill veta mer är det bara att höra av sig så svarar jag på alla frågor!

Alltså att du bara vågar skriva nåt sånt ,har du ingen skam i kroppen din??????? fy!!!!! Det är bara dumma danskar i neonfärgade overaller och offer som åker snowblades!! och vadå hoppa ?? bull...t ni bränner som fan tills ni kommer till kicken o sen så plogar ni sönder hela jävla hoppet!!!! Nee du , långa lagg rockar och kommer alltid rocka fetast i parken!!!!! Och i pudret!!!

mycket trevlig debatt!
jag är ej en fördomsfull person men måste medge att jag retar upp mig när dessa "blinda 90 åriga danska gubbarna i en orytmisk bambidans" kommer nedsnubblandes för bergen iförda dessa glasspinnar utan stavar.

eder Chips Kiesby

DÅRE!!!!!!!!!!........ja vill bara slå å slå å slå............ja känner mig såååååå ARG!!!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp