Skidåkning på Tv.

FredrikB

Ny medlem
Skidåkning på Tv.
Varför visar dom oftast Snowboard på tv, jag vill se lite skidor också, typ Skicross och sånt, tycker inte ni det, just nu hör man bara att det är snowboard, men det är kul och titta på snowboard iaf.

Skidåkning på Tv.
Tja Skidåkning anses att vara tråkigt och för äldre.. Tja sorglig nog så¨ses skidåkning än idag ut så i folks ögon.

Skidåkning på Tv.
Är inte tävlingsgrenar som halfpipe, slopestyle och boardercross för snowboard lite mer utbredda än motsvarande på skidor?

Skidåkning på Tv.
Skidåkning är Ingemar Stenmark (inget fel med det) och snowboard är cooooooooolt enligt svenska medier. Dom tror dom vet vad "ungdomarna" vill ha!

Skidåkning på Tv.
Snowboard äär stor bland ungdomar, har ett fåtal kompisar som kör skidor sen åkder de andra bräda. Tex när jag träffar någon som ska åka till alperna och frågar vad dom åker, så säger majoriteten snowboard...

tror att det fortfarande sitter en coolhet stämpel på snowboard men skidor kommer dit en dag med!

// bison.

Skidåkning på Tv.
Jag tycker att skidåkning är mycket coolare än snowboard...de är coolare att vara grym på skidor än att vara grym på snowboard tycker jag......nu när newschool tricken på skidor har kommit så är det grymmare.....för duffy o de där gamla tricken var ju inte lika coola.....median har inte uppfattat att man åker bigair, halfpipe o skicross me skidor också!!de är inte bara för snowboard...bara för att snowboard var först me det där så betyder inte det att det alltid ska vara så!!!

Skidåkning på Tv.
mmmmm....hoppas det...
skidor blir bara större och större.....Vet och känner flera snowboard åkare i backen hemma som bytt till skidor för att det är grymmare!!!!!

/////Robin-Ski forever

Skidåkning på Tv.
men asså, bara för att det vart SNOWBOARD VM och ett program om Snowboard landslaget i dagarna så behöver ni juh inte brusa upp!
Kan nästan garantera att det sänds mer om skidor på TV(tänker mest på SVT och TV4) under ett år, men det finns lite mer grenar inom skidåkning, t.ex längdåkning, Super G, Stor slalom och dessa är så stora så att skidjibbning har kommit lite bakom, men snowboard däremot, finns det nästan bara bigair, halfpipe, slalom och boardercross som är tävlingsbart, och det kanske är dessa grenar ni är intresserade av och då utesluter ni andra skidgrenar som längd och liknande. Tänk på det om ni förstod vad jag menade....

Skidåkning på Tv.
Det är för få som vet vad newschool är. De flesta tror att man fortfarande bara kan åka käpp med skidor.

Skidåkning på Tv.
Håller med Spoon....föresten varför finns det bara trista snowboardspel? är det så jäkla svårt att få till ett skidspel?

Skidåkning på Tv.
Mmmm... precis! Jag ska göra en enket i skolan som jag ska sätta in i min tidning och jag hade gjort frågor. Då kom det en tjej och frågade vad park va för något, inte ens min historia lärare visste va det va. Jag tycker det borde visas mer tävlingar i big air och sånt med skidor. Och ett grymt skidspel till pc skulle inte va så dåligt. Skulle va fett skönt och dra en fet D-spin 900 som ser grymt verklig ut... eller hur.

Tillbaka
Topp