Skidbagage Kanada (KLM)... hjälp!

ekbrand

Medlem
Jag och min flickvän skall åka på en liten skidresa till Calgary ganska snart.

Men det ständiga problemet...skidfrakt. Har köpt till 2 extra bagage för skidfrakt, så försöker inte vara snål där :-)

Jag äger ett Dakine double bag, som jag har rest med många gånger och dunkat i skidor pjäxor med mera.
Funkar ju bra helt enkelt.
Men känner inte för att köpa ett till flickvännen just nu.

Vågar man köra 2 par skidor i skidfoderalet, och 2 pjäxor i en vanlig resväska istället?
När deras bagage policy nämner att det får vara ett par skidor, ett par stavar, ett par pjäxor per bagage.

tack för svar

Har hört att KLM kan vara lite tradiga med sådant, men jag har alltid åkt med 2 - 3 skidor i samma bag och peppar peppar aldrig fått någon reprimand om detta

Reser man med Klm (åtminstone inom Europa) så är ju skidbagage som du skriver ett par skidor, pjäxor osv. För skidbagage är det okej att ha de i olika väskor, pjäxbag + skidfodral.

Om ditt skidbagage enbart består av ett skidfodral (ingen separat pjäxbag) borde väl detta klassas som vilket bagage som helst? Dvs du kan väl packar iprincip vad du vill upp till 20 eller 23 kilo, vad som nu är max.

Jag har själv haft två skidor i ett fodral + separat pjäxbag utan problem med KLM vid två tillfällen.

Tillbaka
Topp