Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wow. Blir en del sväng på de.Deep sa:142
100
138
Ask-kärna, Durasurf belag, 2x800g/kvm triaxial glasfiber, 200g/kvm kolfiber osv...
Kör med vakuumpress. Det fungerar fint. Spannet på mitten är ca 1 cm.DrJ sa:Fina! Specs? Material? Byggmetod? Ser ut att vara väldigt platt spann, kan man få se en profilbild?
Japp! I like! Radie ca 17 mPNyberg sa:Wow. Blir en del sväng på de.Deep sa:142
100
138
Ask-kärna, Durasurf belag, 2x800g/kvm triaxial glasfiber, 200g/kvm kolfiber osv...
Dessa har ingen rocker men det blir det nog på nästa par. Skall bygga en ny form så snart jag hinner. Tanken var en pistskida som skulle flyta bra även i puder.DrJ sa:Ok hur långa är dom? Vikt? Styva eller mjuka? Vilken typ av åkning är dom tänkt för? Ser inte ut att ha någon rocker? Många frågor men kul med någon som byggt sina egna lagg!
Längden är 176 och lite lagom styva skulle jag vilja säga.DrJ sa:Ok hur långa är dom? Vikt? Styva eller mjuka? Vilken typ av åkning är dom tänkt för? Ser inte ut att ha någon rocker? Många frågor men kul med någon som byggt sina egna lagg!
"noll spann" >== rocker imho.Deep sa:Dessa har ingen rocker men det blir det nog på nästa par. Skall bygga en ny form så snart jag hinner. Tanken var en pistskida som skulle flyta bra även i puder.DrJ sa:Ok hur långa är dom? Vikt? Styva eller mjuka? Vilken typ av åkning är dom tänkt för? Ser inte ut att ha någon rocker? Många frågor men kul med någon som byggt sina egna lagg!
Självklart blir det skidtestarhelg i Lindvallen 1-4/12rabbit sa:"noll spann" >== rocker imho.Deep sa:Dessa har ingen rocker men det blir det nog på nästa par. Skall bygga en ny form så snart jag hinner. Tanken var en pistskida som skulle flyta bra även i puder.DrJ sa:Ok hur långa är dom? Vikt? Styva eller mjuka? Vilken typ av åkning är dom tänkt för? Ser inte ut att ha någon rocker? Många frågor men kul med någon som byggt sina egna lagg!
Ser ju väldigt trevligt ut med den kravspec'n ("pistskida som skulle flyta bra även i puder")
Tack för att du visar bilder. Fortsätt gärna med det.
Kommer du att vara på skidtestarhelgen?
-snö
/r
Ja, det skulle vara en kul idé! Vad är du sugen på?WhistlerBC sa:Ser grymt ut!!!
Går det att beställa Deep-skidor efter egen kravspec. beträffande design osv.?
Jag kan säga vad jag är sugen på!Deep sa:Ja, det skulle vara en kul idé! Vad är du sugen på?WhistlerBC sa:Ser grymt ut!!!
Åre Skidfabrik (Extrem) är annars ett alternativ.WhistlerBC sa:Jag tänkte även på möjligheten att få designade skidor för företagsevent å så. T.ex. logga och budskap. vet inte vart jag skall vända mig. Tacksam för tips!
Det låter som en jäkligt kul skida. Det bästa vore om du laddade ner snocad från grafsnowboards.com (gratis) och skickar mig en ritning. Då borde vi kunna kunna få till det exakt som du vill ha det. Vad har du för budget?PNyberg sa:Jag kan säga vad jag är sugen på!Deep sa:Ja, det skulle vara en kul idé! Vad är du sugen på?WhistlerBC sa:Ser grymt ut!!!
140-118-137 195cm. Early taper i både tip och tail. Låg och lång symmetrisk rocker och ett medelhårt runt flex. Monteringspunk kring -4. Man kan kalla det för en längre och hårdare crj med lite mer sväng och flyt.
Det lättaste är nog att foliera ett par skidor till ett event. Då kan man ju också dra bort folien efteråt. Billigare än att beställa helt nytt. Är det många skidor ni behöver?WhistlerBC sa:Jag tänkte även på möjligheten att få designade skidor för företagsevent å så. T.ex. logga och budskap. vet inte vart jag skall vända mig. Tacksam för tips!
Budgeten ja....fråga mig samma fråga om 5 år så ska du få ett ordentligt svar. Annars ligger budgeten just nu på ett 10pack nudlar. Ja... jag är student.Deep sa:Det låter som en jäkligt kul skida. Det bästa vore om du laddade ner snocad från grafsnowboards.com (gratis) och skickar mig en ritning. Då borde vi kunna kunna få till det exakt som du vill ha det. Vad har du för budget?PNyberg sa:Jag kan säga vad jag är sugen på!Deep sa:Ja, det skulle vara en kul idé! Vad är du sugen på?
140-118-137 195cm. Early taper i både tip och tail. Låg och lång symmetrisk rocker och ett medelhårt runt flex. Monteringspunk kring -4. Man kan kalla det för en längre och hårdare crj med lite mer sväng och flyt.
Ha ha, jag förstår! Tufft att vara student i dessa tider...PNyberg sa:Budgeten ja....fråga mig samma fråga om 5 år så ska du få ett ordentligt svar. Annars ligger budgeten just nu på ett 10pack nudlar. Ja... jag är student.Deep sa:Det låter som en jäkligt kul skida. Det bästa vore om du laddade ner snocad från grafsnowboards.com (gratis) och skickar mig en ritning. Då borde vi kunna kunna få till det exakt som du vill ha det. Vad har du för budget?PNyberg sa:Jag kan säga vad jag är sugen på!
http://www.skilogik.com/customlab2.phpPNyberg sa:Jag kan säga vad jag är sugen på!Deep sa:Ja, det skulle vara en kul idé! Vad är du sugen på?WhistlerBC sa:Ser grymt ut!!!