Skidbyxor vs Boardbyxor

chrkra

Ny medlem
Skidbyxor vs Boardbyxor
jag haller pa att kopa nya byxor till mitt snowboardakande men min mamma fick for sig att det ar battre att kopa vanliga skidbyxor istallet eftersom att da kan man aka bade skidor och snowboard i samma par, det jag inte riktigt forstar ar att det inte ar mojligt att aka skidor i snowboardbyxor som min mamma pastar eftersom de da skulle vara for stora/vida. vore tacksam om nagon skulle kunna fortydliga mig om detta och vad ar egentligen skillnaden mellan skidbyxor och snowboardbyxor forutom hur de ser ut.

Skidbyxor vs Boardbyxor
Finns ju inget som heter snowboardbyxor och skidbyxor utan bara olika modeller på "täckbyxor".

Till exempel gör ju airblaster (snowboardmärke) tajta "täckbyxor" och Saga/firstdrop (mer skidmärke) större vidare byxor.

Skidbyxor vs Boardbyxor
men vad ar skilladen pa de olika modellerna da? de vida respektive de lite smalare, och stammer det att det inte ar optimalt att aka skidor med vidare byxor?

Skidbyxor vs Boardbyxor
Har du inte sett alla "jibbers" här?

Dem åker skidor i dem största byxorna dem får tag på och det verkar funka ypperligt.
Tror att det kommer ner till personlig preferens.

Jag åker snowboard och kör tajta byxor för jag tycker det är skönt/snyggt/trevligt.

Men för att gå rakt på sak: Din morsa kan om HON VILL åka skidor i "snowboardbyxor" och hon kan åka bräda i "skidbyxor".

EDIT: Ooops, läste lite snabbt och trodde det var din morsa som skulle åka, my bääääd.

Men som tur är så gäller ju detta dig också ;)

Senast ändrad:
Skidbyxor vs Boardbyxor
"Skid"byxor har ofta förstärkningar på insidan av bensluten för att skydda. Enda skillnaden.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp