Skiddoktor?!

Leder

Medlem
Skiddoktor?!
Hallå i cyberrymden, är i behov av en skiddoktor som kan lappa ihop mina lagg. De har fått sig en hyfsad smäll genom belaget och stålkanten är något uttryckt.

Undrar om någon har erfarenhet av liknade skada och ffa av någon butik som lagade det snyggt. Det finns ju många butiker som slipar, valla och utför annat allmänt underhåll men vilka är duktiga på att laga kanter mm?

Tack på förhand

Leder

Skiddoktor?!
Äh! Skit i att laga. Köp nytt!
Har hört att du har en rik fru, så pengar är ju knappast några problem!

Skiddoktor?!
Va fan. Tyckte ni pratade om att det var bottenlöst i Davos. När körde du sönder dem? Hur gick det för Erik? Kunde de laga hans lagg?

Om det inte går att fixa o du behöver en skida med mer fart i...
köp mina atomic 10:ex. 198. Hemskan snabba och rätt fula... jag kommer aldrig att åka på dem mer! Gotmaorna äger ju...

Skiddoktor?!
udéns sport lagade mina lagg när belaget hade släppt in till "längst in" det blev skitsnygtt....

ps udéns i gbg. ds

Skiddoktor?!
Jodå hans lagg lyckades de lappa ihop. Jag brände på en sten (klippa) sista dagen på ett vindpinat krön, small i rätt bra och bjöds på en lite flygtur. Som tur var det massor med snö där jag landade. Det göms ju lite fula klippor på sina håll där vinden varit framme. Där det var lä var det ju löjliga mängde med snö. Men det vet du ju redan =)

Och dina 10:ex vill jag inte ha, du försöker verkligen bi av med dem, är det så dåliga =)

Skiddoktor?!
Släng dem eller elda med dem. Hände mina AK ROckets också. Men jag har kvar dem för dagar då det är bottenlöst, då funkar dem kanon trots en släppt stålkant.

Skiddoktor?!
mmm. Jag vill verkligen bli av med mina 10:ex. De är inte min typ av skida. Måste ha blivit för svag i benen eller så är det åldern som satt sina spår. Är för lat för den typen av skida.

Skiddoktor?!
Något kan definieras som ca 3-4 mm ut från belaget. ”uttryckningen” har en längd på ca 50-70 mm. Repan har gått igenom hela belaget ca 5-15mm bred och ca 80 mm lång.

Så nu vet alla vad hur man fastställer vad Något är =)

Och är det den döde Saidas ande som lever vidare i Prof, ang materialet i fråga!

Leder

Skiddoktor?!
Utan tvekan en bra smäll. Nåväl, eftersom du har en rik hustru, som förhoppningsvis förstår vikten av att understödja din skidåkning, är nog det bästa alternativet att fixa ett par nya lagg och deponera de gamla i en hängdriva som ett offer till snöguden.

Skiddoktor?!
Tja.
Har du ingen erfarenhet eller verktyg till att laga skidor, så ska du inte göra det själv.
Gå och prata med olika butiker och hör vad de kan göra. Det brukar vara så att ju mindre butiken är destå kunnigare personal. Men risken finns ju att det inte går att fixa.

/en skiddoktor i 3 vintrar.

Tillbaka
Topp