Skidfilm från Mora...

Skidfilm från Mora...
Jag har faktiskt svårt att finna ord för hur jag upplevde den 9 minuter och 14 sekunder långa filmen som HELT vände upp och ner på min syn på den sortens åkning.

Något av det ballaste jag sett..

Längtar till session 2. hör ev er när ni blir klara..

Fuck vasaloppet, jag ska bli "längdskidsjibber"

Skidfilm från Mora...
Grymt bra film! Hur många skidor gick det åt till inspelningen? Känns rent spontant som takdrop etc inte är det mildaste för skidorna...

"Die Schwede sollen bei langlauf bleiben...."

Skidfilm från Mora...
All heder åt folket bakom detta mästerverk! Den naturliga utvecklingen är att längdåkarna tar med sig tricken från spåret och börjar sätta rotationer och flips ute i terrängen. Ni ligger i främsta ledet i utvecklingen av den nya cross-jibbingen. Får vi se 1080-Crosscountry nästa år, Salomon?

Skidfilm från Mora...
så himla bra som ni alla säger att den é tycker jag inte den va väl ok men inte så rolig/bra.. ?? aja tyck de nu men ja föredrar riktiga freeride filmer jag..

Skidfilm från Mora...
testa att sätta en 360º på längdskidor får vi se vad du säger.. De kanske inte jibbar klockrent men å andra sidan är det fan så mycket svårare att göra ett trick på de skidorna.

Kom tillbaka om du hittar en film med bättre åkare på längdskidor...

Skidfilm från Mora...
Kul att filem den blivit uppskattad bland "vanliga" freeriders.

Jarle>> börjar hitta stilen direkt ser ja..

Info 1: Inga skidor gick av, men dock en gamal stav som blev kvar på taket.

Info 2: Lite ont om snö i Mora just nu men när pudern kommer så börjar inspelningen av session 2.

360 sattes av mig över Vasaloppsspåret i Hemus..

//Assar Lindström en av åkarna

Skidfilm från Mora...
keep up the good work =) hihihii... kom just på att jag känner en som bor i Mora :)

Kke skulle böja ett par slättförs skidor så man får twin tip???

Skidfilm från Mora...
Äntligen lite newschool på riktig skidåkning!

Framåtvolten var brutal!

Riktiga killa gillar längd!!

Kul att se att filmtraditionen hålls vid liv på skidgym, månne får man se glenn johansson provköra fischer revolution i session 2??

Keep it up boys!!

//närvarande-frånvarande 89-93

Skidfilm från Mora...
Sååå jävla grym var den ändå inte... Lite seg och långtråkig. Skulle sattsat mer på redigeringen och klippt ner den lite. Men det var bra balla hopp. Har testaat själv; och det är svårt i dom mjuka pjäxorna som man inte sitter fast i...

Klart sevärd iaf ^__^

Skidfilm från Mora...
ja sätter iaf 180 på längdisar (=
håller på o tanka ner filmen nu, värkar j uriktigt jävla frän :p

Skidfilm från Mora...
är det lättare med skate-skidor? de har väl mindre nose vilket borde dra ner swing-weight:en och så är väl bindningarna lite stadigare? Jag har svårt att välja mellan klassika och skate, vad är mest allround? tänkte åka lite puder också. Salomon har väl börjat göra längdskidor, finns det en 1080-längdskida? ÅsSå ViLL jA hA eN rEdbULL-toPpLuva mEd A-frAmEs. Vilka är bäst att raila med?

Tillbaka
Topp