Skidfodral hjul

fredbjar

Medlem
Skidfodral hjul
Hej, på jakt efter skidfodral med hjul för två par skidor och pjäxor.
Några tips?
Ska ha med på tåg

Med vänlig hälsning,
Fredrik

Skidfodral hjul
Får du tag på denna så rekommenderar jag den varmt. Bra volym, bra kvalité och lätt att hantera.

Bilagor

• IMG_3878.webp
    IMG_3878.webp
    51.3 KB · Besök: 121
Skidfodral hjul
Hej, på jakt efter skidfodral med hjul för två par skidor och pjäxor.
Några tips?
Ska ha med på tåg

Med vänlig hälsning,
Fredrik
Vi köpte en billig pirra på Biltema. Med två remmar sitter skidväskorna fast och med större hjul är det markant mer funktionellt än de svindyra hjulförsedda väskorna som finns att köpa. Kan spänna fast från ett till sex par skidor, fast då börjar det bli lite tungt

Skidfodral hjul
Vi köpte en billig pirra på Biltema. Med två remmar sitter skidväskorna fast och med större hjul är det markant mer funktionellt än de svindyra hjulförsedda väskorna som finns att köpa. Kan spänna fast från ett till sex par skidor, fast då börjar det bli lite tungt
Fördelen med rullväska är att det går ner så mycket mer än bara bräda/skidor. Är vi två som åker får jag ner allt som behövs för backen. Vanliga kläder , hygien etc går i ryggsäck. Enkelt och bekvämt och en hand att hålla toscabullen i.
Åker hela familjen på 4 har vi två rullväskor och varsin ryggsäck.
Att böka runt med en pirra på tåget känns onödigt krångligt och kräver många väskor för pjäxor, boots och hjälmar.
Hur upplever du att det funkar på tåget?

Skidfodral hjul
Db väskorna är väldigt bra, men också väldigt dyra. Försök hitta på rea eller begagnat. Då är de definitivt värda sitt pris.

Skidfodral hjul
Fördelen med rullväska är att det går ner så mycket mer än bara bräda/skidor. Är vi två som åker får jag ner allt som behövs för backen. Vanliga kläder , hygien etc går i ryggsäck. Enkelt och bekvämt och en hand att hålla toscabullen i.
Åker hela familjen på 4 har vi två rullväskor och varsin ryggsäck.
Att böka runt med en pirra på tåget känns onödigt krångligt och kräver många väskor för pjäxor, boots och hjälmar.
Hur upplever du att det funkar på tåget?
Du kan ju välja själv vad du packar i väskorna du spänner på en pirra också.
Vi reser oftast fyra personer och har då en pirra till skidorna och en pirra till packningen.
Jag tycker att det funkar smidigt på tåget. Som jag ser det blir enda skillnaderna mot en designerad rullskidväska att hjulen är större och priser lägre.

Skidfodral hjul
Du kan ju välja själv vad du packar i väskorna du spänner på en pirra också.
Vi reser oftast fyra personer och har då en pirra till skidorna och en pirra till packningen.
Jag tycker att det funkar smidigt på tåget. Som jag ser det blir enda skillnaderna mot en designerad rullskidväska att hjulen är större och priser lägre.
Bra mycket smidigare vid längre promenader också. Hatten av för bra lösning.

Tillbaka
Topp