Skidglasögon över skidglasögon?

lowe

Medlem
Hej, jag har glasögon och har länge kört med visir, men känner att det börjar bli dags för att bära glasögon i backen istället. Har någon några rekommendationer på skidglasögon som går att bära över glajjerna? Typ runt 1000kr.
Tack på förhand!

Beror på vad du har för glasögon.
Själv körde jag länge med dessa (eller egentligen föregångaren, men det var samma med andra färger). Prisvärt och funktionellt.

Har även kört med Oakley och Scott som haft specialmodeller för ändamålet.

Min erfarenhet är bara att dina glasögon inte får vara för stora under skidglasögon eftersom de då har en tendens att imma. Iaf för mig som lätt blir varm vid lite hårdare åk

De flesta märken har ju goggles märkta OTG (over the glasses). Vilket främst betyder att de har urtag för skalmarna på sidorna, och inte för litet volym så att själva glasen får plats.

Brillor under goggles funkar halvdant tycker jag. Allt som oftast blir det imma och när man kraschar så fortplantar sig gärna smällen från hjälmen via goggles rakt ned i brillorna och nästan. Jag skaffade därför clip-in glasögon som snäpps fast i goggles. Kostar förstås lite mer, men sen kan du ha i princip vilka goggles du vill.

Jag köpte mina hos youzeeshop.com Se bara till så att du har gjort en synundersökning relativt nyligen.

Tillbaka
Topp