Skidglasögon till crosshjälm

Tja. Då jag kört cross utan hjälm i 1 år nu, så köpte jag mig ett par skidglasögon för att kunna se lite bättre när jag är ute och leker. Men nu funderar jag på att köpa mig en hjälm, och då är min fråga om mina skidglasögon passar i en crosshjälm? Eller är det stor skillnad på skid o crossglasögon??

Hampus, Hampus,
Har det tagit dig 8760 timmar att fundera om du skall ha hjälm när du kör cross.Du skulle ha börjat med hjälm och sedan ta steget till crossglasögon. Besök en välsorterad MC handlare och köp en hjälm, s..t i om glasögonen passar.

Hahah ja tyvärr, börjar bli sånt tjat på tjej/kompisar/morsan om att.jag kör utan. Så tänkte jag skulle beställa en, men tänkte fråga här först om skidglasögon passar i en crosshjälm. Eller om dom är väldigt olika så det inte passar.

Jag har använt mina skidgoggles i diverse crosshjälmar (till skoteråkning) med ganska bra framgång fastän mina goggles är väldigt ordinära. Har också funkat fint med fullfacehjälm för cykling. Det kommer säkert funka, köp en hjälm nu! Ditt huvud är värt mycket mer än dina goggles så om du upplever att goggles med outtriggers och/eller tear-offs blir ett måste till hjälmen så är det lätt värt de hundralapparna.

Då blir det till att beställa en hjälm och hoppas dom passar bra då. Köpte skidglajorna för 1200:- så passar de inte blir jag lite besviken ?

Tillbaka
Topp