Skidgoggles

Sebastianmaman

Ny medlem
Skidgoggles
Jag har en fråga, för någonting som irriterat mig väldigt länge.
Var kan man få tag i skidgoggles som har slipade glas. jag har stora problem med synen när jag åker och jag kan inte ha vanliga solskidglasögon som är slipade, då jag åker i rätt tuffa förhållanden, finns det någon som kan hjälpa mig?
Hade varit ytterst tacksam om någon vet vart man kan få tag i sådana glasögon.

Skidgoggles
kolla med en optiker som säljer skidglasögon. vet att man kan få slipat glas till vanliga solglasögon från oakley.

Skidgoggles
Det existerar inte slipade glas till skidglasögon, i och med att en lins består av två tunna lager polycarbonat som ska vara böjbart samt splitterfritt så skull jag gissa på att det är en omöjlighet att slipa dem.

Det finns två möjligheter:
1.) Linser (i ögat alltså)
2.) Specialbrillor där du få plats med vanliga glasögon under (allt som oftast fula som stryk, samt att det bildas imma på de vanliga glasögonen.)

Skidgoggles
okej tack för ert svar. jag sökte dock på internet och jag lyckades hitta några från USA som kunde göra det, ska kolla upp det där lite mer och se om det kanske går att fixa. Har testat linser men jag har sjukt svårt att använda dem är rätt känslig i ögat. Ha det gott!

Skidgoggles
Vet att Adidas har linser som man sätter fast på näsbågen på insidan av gogglesramen. http://www.adidas.com/eyewear Går att hitta hos en del välsorterade optiker i Sverige, typ Synsam. Smith har det också men då tror jag det blir till att beställa från USA.

Skidgoggles
Tycker också detta med laseroperation låter otroligt. Men jag kan inte förstå hur folk vågar! Att lämna sitt framtida öde i händerna på någon annan känns enligt mig helt fel. Så länge det inte gäller något kritiskt och man inte har något val.
Men vad jag hört om laseroperationer så verkar det fungera otroligt bra.

Tillbaka
Topp