Skidhyra - Val Thorens

dANSKJEFEL

Ny medlem
Skidhyra - Val Thorens
Tja allihopa!

Är helt ny här på forumet så bare with me. Iallafall, åker till Val T. v.8 och undrar om det går att hyra skidor på plats? Alltså så man slipper boka hemifrån. Fråga mig inte varför men av någon anledning känns det som att det typ kommer vara slut(?) på skidor då det är ett så stort ställe såvida man inte förbokat..

Tack på förhand!

Skidhyra - Val Thorens
Hej

Var där vecka 9 förra året, finns många ställen att hyra utrustning på. Gjorde det själv då SAS skicka min på ett annat plan. Se bara till att vara ute i tid då köerna växer sig långa snabbt. Att det skulle ta "slut" verkar inte så troligt, men varför inte förboka om du känner oro ;).

Senast ändrad:
Skidhyra - Val Thorens
som jag har fattat det kan man boka hyrskidor via nätet hos en del företag, så om du är orolig kan du ju göra det.
ska du hyra pjäxor och vet med dig att du har nån av de vanligare skostorlekarna (38-43 / 24-27) kan det faktiskt vara vettigt i och med att det är lov och mycket folk i byn. jobbade i uthyrning i valdi för några år sedan och fick tillbringa lördagkvällar och söndagmorgnar med att ringa till de övriga filialerna i byn och panikleta pjäxor i vissa storlekar, och sedan springa runt och hämta dem. ska du inte hyra pjäxor är det inte lika kinkigt - finns alltid rätt lagg nånstans.
det beror ju på när du anländer också, så länge du inte kommer sent på eftermiddagen eller kvällen borde det vara lugnt.

men som milde redan sagt, det finns MÅNGA uthyrningar. skisetx4, intersport(x2?), skimium, sport2000, skirepublic x2, twinner och ett gäng till. googla och kolla efter internetbokning vettja.

Skidhyra - Val Thorens
Vilka har bäst skidor i förhållande till priset?
För jag hade tänkt göra en kombination med att köpa pjäxor/hyra skidor? Brukar det funka att man kan testa pjäxorna innan man köper så får man bättre pris eller??

Tillbaka
Topp