Skidjackor

Skidjackor
Kolla in Burtons grejer istället eller varför inte Extrem? Annars är som sagt Peak ett säkert kort, om du gillar det. Personligen gillar jag att ha lite andra märken. Märken som inte alla andra har. Lite svårare att få tag på men det kan det vara värt. Behöver inte vara dyrare heller

Man behöver inte lägga 4000 kr för att få en schyst jacka... Mammut, Tierra, Bergans, Klättermusen skulle jag aldrig köpa dels för att de är dyrare och för att de helt enkelt gör fula, stela, gubbiga grejer.

Skidjackor
Mycket skidkläder Burton gör, bara en massa pös snowboard blaj. Tierra har riktigt fina jackor som inte alls andas det minsta gubbe, då nästan inga gubbar går runt i såna. Gubbar går i rock och hatt och åker skidor i overall.

Skidjackor
Arc´teryx. Grymt funktionsplagg och grym design i samma paket. En skidjacka blir inte mycket bättre än såhär.

Skidjackor
jag brukar köra med en softshell jacka hur fint som helst! Skönt mtrl att röra sig i. Tål mycket. Men de kostar en del om du ska köra på de större märkena.. Jag köpte en Klättermusen ASK Windshed softshell jacka med Powershield mtrl och Event mtrl på axlarna, Den gick på 3300kr mycket cool design! Om du ska ut i ruskväder med laggen så kolla på Haglöfs jackor jag har själv en Outmark i 2-lagers GTX fin fint!

Skidjackor
Jag är själv lite svag för peak. Beställde en teton jacket idag. Ruskigt sjysst med soft shell goretex. Sen är den ju dessutom väldigt snygg. Finns i tjej också.

Sen är ju en ruskigt cool nyhet från peak deras daytona jacket. För killar dock :-)

Men generellt för tjejer tycker jag: Köp ingen unisex. Dom blir oftast väldigt stora och pösiga med ful passform. Då gillar jag mer en riktig tjejmodell. Sitter betydligt snyggare.

Tillbaka
Topp