Skidkläder, köpa hemma eller där nere?

David_GBG

Ny medlem
Jag ska ner och säsonga nu till Vintern. Antingen Val dIsere eller Val Thorens... Jag behöver ny jacka och byxor, typ Gore-Tex. Ska man köpa sånt här hemma eller vänta och köpa det när man kommer ner? En polare sa att utbudetär mycket större där nere, och det tror jag på.. men hur är det med priserna? Nån som kan bistå med fakta?

/David.

Hej !

Utbudet på skidkläder är betydligt större där nere än hemma. Andra märken och betydligt mer "slalom" inpirerat. Jag har varit i Valdisere ett antal gånger och visst är man sugen att köpa varje gång man är där nere men har faktiskt köpt här hemma ändå. Det är lätt att det blir impuls köp.

Köpte Goretex kläder här hemma istället. Köpte mina kläder faktiskt mitt i sommaren. Butiken trodde man var lite konstig men de har ju fjolåretsmodeller på lagret och köper man mitt i sommaren så kan man ju få ordentligt med rabatt. Jag lyckades pruta cirka 1700 kronor på ett Goretex ställ.

Är riktigt super nöjd med att jag köpte ett av typen Goretex. Köpte ett två lagers ställ, typ skaljacka och skalbyxor. Har åkt i solsken, kraftigt regn, hagel och i riktigt snöstorm och det fungerar jättebra. Är det rikigt kallt så får man ju ha fleece ställ ovanpå superunderstället.

Lycka till !

Mvh Anders

Tycker att utbudet på GoreTex-kläder är mycket bättre här hemma. Har iof inte varit i Val D eller Val T men åtminstone i Chamonix och Serre är utbudet sämre än till exempel i Stockholm eller Göteborg. Hårda prylar som typ skidor, pjäxor och bindningar är det bättre att köpa där nere. Lite bättre priser och större utbud

Tillbaka
Topp