Skidkompis V6

LEG2964

Medlem
Skidkompis V6
Har planer på att försöka ta mig till Österrike V6.
Verkar vara svårt att boka resa som en person.
Någon som har tips eller är intresserad att hänga på.
Önskat resmål är Saalbach, St Anton typ.

mvh Lars-Erik

Skidkompis V6
Tjena

Jag var i samma sitts som dig i fredags, vill till alperna men inget resesällskap.

Jag ringde till STS Alpresor kl 17.15 på fredagskvällen för att boka en sista minuten resa.

De gav mig ett pris som jag tyckte var alldeles för högt så jag sa till dem att fixa ett bättre pris så tar jag resan, saken är den att STS har ett antal boende som de har betalt för hela säsongen så alla pengar in är välkomna.

Så ring sent dagen innan så kan du nog få till ett bra pris.

Skidkompis V6
lillishard sa:
Tjena

Jag var i samma sitts som dig i fredags, vill till alperna men inget resesällskap.

Jag ringde till STS Alpresor kl 17.15 på fredagskvällen för att boka en sista minuten resa.

De gav mig ett pris som jag tyckte var alldeles för högt så jag sa till dem att fixa ett bättre pris så tar jag resan, saken är den att STS har ett antal boende som de har betalt för hela säsongen så alla pengar in är välkomna.

Så ring sent dagen innan så kan du nog få till ett bra pris.
Kan verifiera att följande approach fungerar mkt bra. Testat den flertalet gånger, som ensamresenär. Precis som
@lillishard skriver så handlar det där och då (sista minuten), för resebyrån, att minska förlusten. Grymt bra förhandlingsposition för skidresenären. Funkar både med Nortlander och STS :)

//Johan

Skidkompis V6

@wertigo priset på hemsidan var 7000 kr med frukost + enkelrumstillägg på €400 drygt + transfer och skidfrakt 855 kr summasumarum 12 000 kr.
När jag var färdig så betalade jag 10 000kr inklusive transfer och skidfrakt, halvpension och liftkort som nog var värt 4500kr.
Så en dryga 6000kr fick jag ner det.

Tillbaka
Topp