Skidköp, hemma eller St Anton?

Anniie

Ny medlem
Behöver ett par skidor till säsongen i St Anton. Frågan är bara om man ska köpa dem hemma eller vänta tills man kommer ner och kan testa? Handlar väl kanske en del om prisskillnad?

Är inte så high på vad jag ska ha. Har mest kört pist men är man en säsong i alperna är jag inte svår för offpist. 165cm, 60kg. Har åkt nån vecka om året sen knattetid och åker bra. Förslag?

Billigare där nere. Dessutom kan du testa. Billigare ändå på sportconrad. Men då kan du inte testa.

Völkl Aura är säkert ett ypperligt val om du tänkt köra mycket offpist.

St anton brukar ha riktigt konkurrenskraftiga priser, enligt min erfarenhet. Om du åker ner tidigt på säsongen brukar dom dessutom ha många skidor kvar från förra säsongen som billiga alternativ.

billigare där nere men roligt om du pajjar den elr nåt sånt.. jobbigt och skicka tillbaka grejjorna ...

Vadå, han ska ju ner på säsong där, om jag förstod det hela rätt? Då är det ju snarare tvärtom jobbigt att ha kontakt med en svensk butik. Och kom ihåg att köpa en lämplig skidförsäkring från DSV. Går att köpa i skidbutiker i österrike eller på nätet. Värt varenda krona.

Snödjup

Tillbaka
Topp