Skidköp- Vilka skidor ska man välja?

jacobceder

Medlem
Hej. Åker just nu på ett par rossignol b1:or som jag ska byta ut denna sässong. Gillar att åka fort i lång och kortsväng. Åker ungeför 3 - 4 veckor per år. Är 184 cm lång och väger lite drygt 70 kg.

Jag letar efter en skida med allroundegenskaper. Åker mest pist, lite mindre offpist o ännu lite mindre park, men jag vill ha en skida som är så bra på dessa områden som möjligt. Har kikat på scott mission, scott p3, salomon 1080 teneighty foil, rossignol B3 och K2 Public Enemy. Har några bra råd att komma med? Känns inte som det nödvändigtvis behöver vara en twintip då ja värdesätter offpist o pist mer!

//Jacob

Liberty ! Dem är as nice. för offpist finns flera lite fetare skidor. kolla in dem.

www.libertyskis.com eller Alpint www.alpint.com

alltså..det låter som att du vill ha en pistskida med lite parkegenskap... Stöckli Snake är en hård twin som har rätt smala mått för att vara en TT. De har en midja på 80 iofs.. Men måtten går bara uppat nuförtiden. Så den vore nog ngt för dig skulle jag tro.

Om du åker mest pist så B2 ett bättre val än B3. Du är ingen tungviktare sett till längden så en mjuk skida är nog att föredra. B2 är en ganska mjuk skida. Åker själv på ett par B2or.

Jo dom nya B3 är det. Ross har ju gjort om serien till år..

Hasse sa:
Jo dom nya B3 är det. Ross har ju gjort om serien till år..
Lyssna på farbror Hasse! Banditerna är fina! B2:an är faktiskt bättre i pist än B1:an om du frågar mig. Den lär väl dock inte imponera i offpisten precis, gå då på B3:an istället... Du kan ju även kika på en dynastar legeng-planka i samma breddklass. Lär vara fina plankor det där tydligen...
Tjipp!

Kör på Völkl Karma och är mycket nöjd med dem. Funkar bra i pist och i puder. Är 187 och väger ca 78, gillar att köra riktigt fort i pister och jag tycker de står pall för det bra.

någon skida i headmonster serien? M82an skulle nog passa dig. eller M88 om du vill ha mer offpistinriktat.

Tillbaka
Topp