Skidköpssugen -> Rossignol S3 + Marker griffon

jacobceder

Medlem
Jag fungerar på att köpa ett par Rossignol S3 med Marker griffon bindningar.

Är 184 lång och väger 80 kg. Har åkt skidor 3 veckor per år sen jag va 5 och jobbat som skidlärare i St Anton en säsong så jag har bra koll på själva åkningen.

Skidan är tänkt att användas till allroundåkning. Jag har ett par pistracers och ett par fetingar och vill ha något mellan dem för dagar när man inte vet vad man kommer åka. Åker bara pist eller offpist. Är ingen parkråtta men klarar av 360 och enklare trick, men har inte heller som mål att utvecklas där.

Tills nu har jag kört på ett par Scott Mission 178 cm som ja tycker bra om. Dock börjar de bli för korta så det är därför ja söker jag en ny skida. Är det någon som rekommenderar S3:an och Markerbindningen eller finns de andra skidor och bindningar ja ska kika på istället. Vill inte ha en skida med allt för stor radie då ja tycker om att kunna göra lite kortsvängar också.

//jacob

du bör också kollla på schizo-bindningarna... Jävligt allround blir skidan då. Pist/puder på förmiddagen, sen när det blir uppkört och bajs på eftermiddagen drar du till parken... najs huh?

Tillbaka
Topp