Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tja tänkte köpa ett par twintips.
Vilken längd ska jag ha? Jag är 182-184 cm.
Jag undrar också vad ett paket med twintips, bindningar kan tänkas kosta och vart man ska köpa dem.
Längden är beroende på hur och var du tänkt använda skidorna, samt din vikt och åkförmåga. Priset är beroende på vilken typ utav twintyp du vill och vilka egenskaper du söker. Lite mer sådan info från dig och du kan säkert få fin hjälp.
Ska du inte använda skidan utanför pisten så är skulle du kunna titta på skidor med ganska smal midja, dels för att de ofta biter bättre i pisten samt underlättar hoppande på grund av en oftast lägre vikt än en fetare skida. En skida med en längd en bit under 180 hade kanske passat, svårt att säga, beror på om du vill bränna på i långa svängar eller om du vill glida fram i kortsvängar, anpassa längden efter detta och skidans styvhet bör också återspegla din åkstil, aggresivt = hård skida, lugnt = mjuk skida. www.sportconrad.de ( http://www.sportconrad.de/englisch/...RSK&TheKategorie=FREERIDE SETS&Set=chck2erSet ) erbjuder billiga skidpaket med skida och bindning, finns många alternativ för dig där.
Jag kör med 179 skidor och är 174, de tycker jag funkar bra i pisten (nog för att de är de första twintipsen jag har xD) men då jag åker offpist i skog tycker jag de är för stora :p Jag köpte så pass stora för att jag kommer växa :p
är 182, ser helst att jag har ett par lika långa eller längre skidor till hands. fast just nu har jag ett par 176 cm långa p.g.a. behov av ett par skidor o det var dom längsta i stan förutom äckliga silencer skidorna med m.11 bindning.