Skidlängd...

ChrizOnFire

Ny medlem
Skidlängd...
Hejsan! Funtar på att tjacka ett par nya lagg... Är inte kung på skidor... men undrar om det inte är lättare om man har lite kortare skidor? Jag själv är 177 cm lång.. 163 cm långa lagg tänkte jag kolla på ... är jag ute o cyklar?aaa det är röj... hej!

//Chrille

Skidlängd...
Beror helt på vad/hur du ska åka och vad för sorts skidor du ska ha.
Själv e jag 170 och åker 179 cm och 175 cm skidor...

Skidlängd...
Längd på skidorna ska du välja helt själv efter din åkstil.
Jag är 180 och brukar varva mellan ett par som är 164 och ett par gamla timglas som är 204...klart de korta är roligare att åka på, men de långa är sköna...
men längd är upp till dig själv!

Skidlängd...
Jag skall köpa ett par fisher nu i höst. De kommer att vara 150-155 långa. Jag är 180 cm. SÅ det beror helt på vad du har tänkt att åka, nu får man ju nästan bara tag på carvingskidor, så det är väl det du skall kolla på.
VIll du ha kul i pistad backe och åka mycket kortsväng, skall du kirra dig ett par som mina (radie 9.0).
VIll du stå på och åka fort är det bättre med ett par lite längre, med större radie (runt 18-20 m)
Hoppas du får en kul vinter hur som helst! =)
/t

Skidlängd...
hmmmm skumt att ni har så korta skidor.. Jag gjorde testet som ni länkade till ovan och fick då fram att jag skulle ha 180 sm långa skidor..och saken är den att jag är 16 år väger 64 och är 180 cm lång. Så det låter lite skumt

Tillbaka
Topp