Skidlärare Hemsedal

IngridSP

Medlem
Skidlärare Hemsedal
Hej alla

Jag har sökt till skidlärare i Hemsedal via skistar och blivit uttagen till intervju! Jippie! Ska upp den 22-23 sep. Är det någon annan som (förhoppningsvis) ska till Hemsedal i vinter?

Sen undrar jag om någon har erfarenhet av att jobba som skidlärare i Norge, hur är lönen? Och ni som har säsongat i Hemsedal, hur var det?

Är skittaggad!!!!

Skidlärare Hemsedal
Hej!
Jag var i Hemsedal förra året, 16/17 från december till början av april. Jag kan absolut rekommendera det!
Jag jobbade dock inte på Skistar, utan i en skiduthyrning nere i byn. Men tänkte att jag iallafall kan dela med mig av säsong i allmänt i Hemsedal.
Skidåkningen var fantastisk, oavsett om du vill åka puder, park eller pist. Väldigt öppna ytor som ger möjlighet till lättåtkomliga puderåk. Dock hade vi inte mycket snö, men dom gångerna det dumpade blev det heldagar utanför pisten.
Nere i byn (5 minuter från backen med bil, 20 min promenad) är det bra uteliv. Alla säsongare går ut på söndagar och onsdagar då det är s.k Bransje. Bransje är på olika uteställen varje gång och de flesta säsongare samlas där då.

Jag var helt vilse förra året när jag letade ställen att säsonga på, så jag hoppas detta hjälper något sånär!

Skidlärare Hemsedal
SNM sa:
Kul att du är taggad på instruktörsyrket! Vi på Snowminds har kurser med jobbgaranti som skidlärare och snowboardlärare i Österrike och Kanada om det också skulle vara av intresse!:)
Sluta göra reklam i varenda tråd, rätt tröttsamt. Kommer aldrig kontakta Snowminds pga dig.

Skidlärare Hemsedal
Åh vad kul!! Skönt att det är andra svenskar som sökt skidlärare haha! Jag åker från Göteborg till Oslo med buss och tar gratisbussen därifrån! Vart åker du ifrån? :D

Senast ändrad:
Skidlärare Hemsedal
Haha jaa men eller hur! Åh okej, då kanske vi åker med samma buss...jag åker buss från Lund till Oslo och sen gratisbussen! :D

Tillbaka
Topp