Skidlärare Whistler
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att jobba som skidlärare i Whistler? Jag har i år fått jobb som deltidsskidlärare där men eftersom det förmodligen inte riktigt kommer gå ihop ekonomiskt så har jag bestämt mig för att jobba i Alperna den här vintern istället och nästa år söka tidigare då de annonserar ut heltidstjänsterna. Jag undrar om det är någon som har insikt och vet hur många nya heltidstjänster de tar in varje år, brukar det vara mycket återkommande personal och att man egentligen kanske får räkna med att börja som enbart deltidsanställd? Nu är det inget alternativ för mig att ändra mig och åka dit i vinter eftersom jag inte har ansökt om något visum och de nu är slut. Men jag kanske ändå nästa år måste räkna med en deltidstjänst om jag vill jobba där överhuvudtaget? Om jag nu ens har sådan tur att jag får en ny chans nästa år, känns jättedumt att säga nej till jobbet och kanske sumpa sina chanser där i framtiden
Jag undrar i alla fall om möjligheterna för heltidstjänst, hur hög utbildning som krävs och så vidare. Jag har SLAO steg 2 och funderar på 3:an (problemet är bara när man ska få tid till det då de väl endast körs under pågående säsong) och nästa år kommer jag ha jobbat som skidlärare i 4 säsonger.
Jag undrar i alla fall om möjligheterna för heltidstjänst, hur hög utbildning som krävs och så vidare. Jag har SLAO steg 2 och funderar på 3:an (problemet är bara när man ska få tid till det då de väl endast körs under pågående säsong) och nästa år kommer jag ha jobbat som skidlärare i 4 säsonger.