skidlärarjobb i Badgastein..

rullen

Ny medlem
Tja!

Ja åker ner till badgastein början av december för en skidlärarkurs i badgastein och min fråga är hur är skidskolorna, nån speciell att föredra?
ja åker ner med sts som säkert många andra här oxå gör men ja tänkte om man inte får jobb genom dem..

Tjena!

Du kommer att få en kannon fin kurs. Jag gick den själv för ett par år sedan. Då gick den samtidigt som en reseledarkurs så det var härligt drag hela resan och bra åkning. När jag gick kursen så var det en tre eller fyra stycken som fick jobb på skidskolan i Badgastein. (Själv så bröt jag handleden så det var bar att åka hem)

Året efter jag gick utbildningen så arbetade jag i St Anton som instruktör, det var riktigt bra ställe att jobba på. Kan dock vara bra att ta kontakt med dem innan du åker iväg. En sak man kan tänka på om man ska jobba i österrike är att man inte har samma trygghet som i sverige och att de kan ge en sparken på dagen( i stort sett).

St Anton
http://www.skischool-arlberg.com/ (En av världens största skidskolor)
www.skistanton.com

I St Anton föredrar jag Skischoll-Arlberg där jag själv jobbade. Det var raka rör, jobbade man bra så fick man bra jobb.

Badgastein
http://de.winter.skigastein.com/skigebiet/skischulen/liste.htm

Men sen så finns det flera andra bra anläggningar att jobba på så det är bara att kolla runt.

Jag åker ner imon med Sommer Som Vinter, vi tar instruktör & reseledare samtidigt.

Du kommer att få mina lärare som instruktörer för STS & Sommer Som Vinter har sammarbete.

Men om jag hade vart du så hade jag tatt med mig CV ner & gått & snackat med skidskolan i Bad Gastein. Kan hända att skidskolan har fullbemannat eftersom de börjar söka personal tidigare under hösten.

Jag har kompisar som jobbat i skidskolan i Bad G, det jag hört är att de är ganska hårda, det är ett helt annat slags statusjobb i alperna att vara skidlärare än här i norden, de är ganska så nogranna med att du kan snacka tyska (inte flytande, men skoltyska). Du har inte lov att köra med skydd, "det kan ge signaler till eleverna att skidsport är farligt"

Bad G är helt vilt under instrukör & reseledar veckorna, I've been there & done that.

Ses på häggis!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp