Skidlärarutbildning Järvsö

Järvsöbacken öppnar i helgen om de fortsätter vara kallt!

nä det var vanliga lagg som gällde. spännande o se om man fortfarande kan åka, men det är väl som att cykla. det är ju inga helnybörjare som åker telisar, nästan alla som åker tele går över från alpint.

som boendeförslag på bokningsbekräftelsen jag fick så var det lägenhet med självhushåll för 700 spänn, betalas samtidigt som anmälningsavgiften. det låter rätt sjysst, jag har bott i en av dom lägenheterna när vi var där med plugget i högstadiet.

SÄSONGSPREMIÄR!!!
Lördagen den 8 december öppnar vi för säsongen.
Vi öppnar minst en backe från toppen samt barnområdet. www.jarvsobacken.se

bor ensam? jag tror nog vi kommer va nåra stycken i varje, vore konstigt annars.
min ekonomiska situation tillåter förmodlingen några folköl. ähh, jag brukar ändå mest äta och sova massvis när det vankas skidåkning. fan, kan det inte bli snö snart så jag får kolla om jag kan åka slalom?

OstMats sa:
min ekonomiska situation tillåter förmodlingen några folköl. ähh, jag brukar ändå mest äta och sova massvis när det vankas skidåkning. f
Lite kul måste man ju ha ;) fixar med mig lite billig skit från sthlm på ditvägen, då bangar du inte?

Jag vill dit! Lite sent att anmäla sig nu, men har skickat en förfrågan så vi får se var det leder. Typiskt mig att vara ute i sista minuten.. Har ni gått intron? Vet ni hur det egentligen fungerar? Tyckte det verkade lite luddigt på hemsidan...

PrincessPopsicle sa:
Jag vill dit! Lite sent att anmäla sig nu, men har skickat en förfrågan så vi får se var det leder. Typiskt mig att vara ute i sista minuten.. Har ni gått intron? Vet ni hur det egentligen fungerar? Tyckte det verkade lite luddigt på hemsidan...
inte gått nåt intro, men det verkar väl vettigt att grundutbildning 1 är första steget?
det kom nå mail nåra dagar efter man anmälde sig med information och grejer, men jag kan väl inte påstå att jag är en väl upplyst man i frågan.
hoppas du får vara med!

Hey! Det fanns plats kvar! =D I'm in, när jag lyckats ta ledigt från jobbet, dvs.

Det kanske var i frilufts regi som man skulle gå en intro först. Hur som helst. Ska du gå tvåan på en gång eller? Såg att det rekommenderades..

Såg att du åker telemark egentligen, tänkte du "öva" lite slalom innan kursen? Har åkt bräda i några år nu, så jag är nog lite ringrostig på skidorna..

Senast ändrad:
PrincessPopsicle sa:
Hey! Det fanns plats kvar! =D I'm in, när jag lyckats ta ledigt från jobbet, dvs.

Det kanske var i frilufts regi som man skulle gå en intro först. Hur som helst. Ska du gå tvåan på en gång eller? Såg att det rekommenderades..

Såg att du åker telemark egentligen, tänkte du "öva" lite slalom innan kursen? Har åkt bräda i några år nu, så jag är nog lite ringrostig på skidorna..
amen va bra då!
jag är fattig brevbärarvikarie så det blir bara steg 1 för mig. i januari iallafall. kanske gör steg två i åre sen i april. det var lite sent påtänkt och oplanerat i mitt fall också.

ja, det blir nog ett par dar i flottsbro eller hammarbybacken för att se om jag fortfarande kan, men det ska nog gå bra. som att cykla, fast med planker istället för hjul. bara det blir kallt nån gång så dom kan öppna..

OstMats sa:
amen va bra då!
jag är fattig brevbärarvikarie så det blir bara steg 1 för mig. i januari iallafall. kanske gör steg två i åre sen i april. det var lite sent påtänkt och oplanerat i mitt fall också.

ja, det blir nog ett par dar i flottsbro eller hammarbybacken för att se om jag fortfarande kan, men det ska nog gå bra. som att cykla, fast med planker istället för hjul. bara det blir kallt nån gång så dom kan öppna..
Det låter skitbra, för jag kunde bara ta ledigt från jobbet en vecka :P Billigt och bra för den lokale sponsorn ;) Har du planerat så långt som färdmedel upp till hälsingland osv?

Har faktiskt aldrig provat skidbackarna häromkring, men inser att jag nog måste öva lite jag med. Vi väntar på kylan! (förmodligen de enda i sthlm)

vad kommer du att åka på?

PrincessPopsicle sa:
OstMats sa:
amen va bra då!

Det låter skitbra, för jag kunde bara ta ledigt från jobbet en vecka :P Billigt och bra för den lokale sponsorn ;) Har du planerat så långt som färdmedel upp till hälsingland osv?

Har faktiskt aldrig provat skidbackarna häromkring, men inser att jag nog måste öva lite jag med. Vi väntar på kylan! (förmodligen de enda i sthlm)

vad kommer du att åka på?
det verkar vara tåg som gäller. jag gillar tåg.
åkte tunnelbana idag och såg att dom spraya som fan i hammarbybacken så det är nog på g! (jävligt kallt att dela post idag)
vi kan ju höras när dom har öppnat och dra nåra svängar.

jag har ett par slalomlagg som morsan brukar använda, tänkte testa om dom funkar. är säkert lite korta och mjuka men ska man inte slå hastighetsrekord så borde det gå bra. dom är inte från stenåldern iallafall. om det var så du menade.

OstMats sa:
det verkar vara tåg som gäller. jag gillar tåg.
åkte tunnelbana idag och såg att dom spraya som fan i hammarbybacken så det är nog på g! (jävligt kallt att dela post idag)
vi kan ju höras när dom har öppnat och dra nåra svängar.

jag har ett par slalomlagg som morsan brukar använda, tänkte testa om dom funkar. är säkert lite korta och mjuka men ska man inte slå hastighetsrekord så borde det gå bra. dom är inte från stenåldern iallafall. om det var så du menade.
Hmm, kanske. Vet du hur många som ska gå kursen eller så? Det är smidigt att samåka bil annars om man blir många.. Då blir det lite mer frihet under veckan med, ifall man vill göra något någon kväll.. Sjukt litet ställe, järvsö..

Det låter inte helt hälsosamt, måste bli skitkallt, men det kanske är bra att härdas till skidåkningen.. ?

Det låter som att du har koll på laggen, själv har jag panik. Inget alls, antingen blir det att rota i föräldrarnas skidförråd (30 mil bort) eller så får jag skrapa ihop pengar till nya grejer.. Det löser sig.

Det låter bra det där med h-backen. Bra idé dessutom!

jag har ingen koll på hur många det är alls, men klart man kan samåka, jag är på.

och njää, det är inte så mycket som är hälsosamt med att springa runt i minusgrader och avgaser en hel dag och dela post, men sånt är livet innan man gör nåt åt det. kondis får man väl antar jag.

AKTUELLT
Snökanonerna går för fullt!!
Från 22 december räknar vi med att ha samtliga 6 liftar igång samt minst 8 nedfarter varav 2 på södra skidområdet.
Mer info kommer.(Se webkameran för aktuella temperaturer)

Fr.o.m 22 december t.o.m 6 april öppet dagligen 10.00-16.00.
Julafton 10.00-13.00
Från vecka 6 Kl: 9.30-16.00
Kvällsöppet tisdagar och torsdagar:
18.00-20.30 fr.o.m. 27 dec t.o.m. 27 mars.

Välkommen hit!

Familjen Augustsson/Helander

Det här låter lovande! Jag drar till sälen imorgon, men tänkte åka lite (om det finns snö) här i sthlm på nyårsdagen. Någon som är på den idéen? Har ingen bil här, men om någon fixar bil är jag en hejare på att köra vägen sthlm-järvsö!

jag är på nyårsdan om dom har lyckats öppna. farsan har ju en bil, men det händer att han behöver den ibland också.

Det verkar som om H-backen torskar, vilket jag finner konstigt eftersom väsbybacken med mindre plånbok har lyckats öppna redan!

Min nya plan är Väsbybacken på nyårsdagen. Har dock råkat lova att åka bräda om det är puder, så be om slask så åker jag skidor ;) Fick en del tips av min skidlärarmoster i helgen om saker man ska kunna.. =D Sjukt nice att öva lite på tisdag..

Obbenn: Göteborg? Stockholm, hur funkar det för dig? Hur tänkte du åka??

Impossible is nothing. =)

Lastar in mina gamla Atomic i bakluckan och kör till Väsjöbacken i övermorgon. Om någon känner sig pepp så är det bara att hänga på.

Senast ändrad:
PrincessPopsicle: Åker till tåg till Sthlm den 5e för att häsla på några polare, ska jag ta tåget till järvsö eller fixar ni samåk? öl out!

obbenn: jag tar tåget till järvsö jag med, om det inte blir ngn samåkning av.. vad jag fattar det som är det bilen som saknas :P isf åker jag redan lördag kväll =)

OstMats: Hårt ;)

Okej, menvafan ta tåget på söndag så kan vi ta sällskap, vi kommer ju få lägenheten på söndag tror jag. cheers

Södag fungerar i och för sig.. Jag funderade på om man ska åka upp lördag kväll för att kunna åka in sig i backen på söndagen. Jag kan ordna boende om ni vill hänka med upp lite tidigare.

jag drar på söndag. spelar på debaser lördag kväll så det funkar inte.
nä, 17:30 på söndag blir det.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp