Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och precis efter att du gjort det insåg du att "oj, det är ju jag som äger den här sidan och som dessutom har designat denna produkten". ;-)OlleS sa:Jag såg en annons för ett smart skidlås och gick in på deras hemsida och beställde det.
Så gör jag också...v-larsson sa:lägg skidorna på olika ställen när du till exempel är och käkar. hur många vill ha en skida?
Jag har ingen som helst koll så jag frågar: Vart hittar du den statistiken? Om jag skulle gissa vilt så sker en stor del av stölderna när folk parkerat sina skidor utanför nån bar där det spelas covers och dricks öl vid 17-tiden.OlleS sa:Skidstölder ser i främst ut som så att man bara spänner på sig skidorna och glider ner för backen
Exakt. Det var därför jag frågade om du hade nån statistik. Försäkringsbolagen borde väl vara väldigt intresserade av att lämna ut det om ni nu tänkt designa ett lås som de ska godkänna?OlleS sa:Självklart är det svårt att vara 100% säker på precis hur stölderna går till.
Om tjuven nu inte tänker på hur stora fötter han har första gången han ska stjäla ett par skidor (Synnerligen korkat), lär han genom sin eminenta perceptionsförmåga uppfatta att "oj, jag har större fötter, ska nog kolla nästa gång"Mando-Diao-Till-Skidor sa:(1) Måste vara rätt pjäxstrl, tror inte att tjuven tänker på hur stora fötter han har :S
Kan det heta 'TopKey' ?KungBulgur sa:varför har inte alla skidanläggningar toplock?! det borde dom ha...
E ju bara till för smala skidorOlleS sa:Jag såg en annons för ett smart skidlås och gick in på deras hemsida och beställde det. Det har fungerat riktigt bra nu de året jag har kört med det. Inte så farligt dyrt heller...
Jag köpte det här: www.skidlas.se
härligt storebrorsystem. sen kan man fråga sig, varför skulle skistar etc bry sig om vilka som har stulna skidor eller inte, det är ju inte deras problem. det skulle bara skapa kaos i kön och missnöjda kunder som följd.landenkungen sa:Senaste rönen!
För övrigt tror jag stadium har en bra försäkring som täcker stöld om man gör någon form av ansträngning för att "säkra" sina skidor. lås etc. Blir de då stulna får man hyrskidor inom kort och sedan nya skidor. I förlängningen bygger det på att framtida skidor kommer innehålla chip (inbyggt), anmälls skidan stulen förs det in i ett system. Det som kommer hända är att skidorterna kommer ha utrustning för att känna av om skidorna är anmälda som stulna, varvid tjuvarna inte kommer in genom liftgaterna och larm ljuder. Låter det bra? Än är det en bit kvar innan vi är där.
Har sett samma skidor på stadium som på udéns sport i göteborg. Har en affär inte rätt längd t ex så vad ska man gör?Hasse sa:Vem fan köper skidor på Stadium????
Ps. Full nu igen. Ds.
Man väntar på att Udéns tar in skidorna i rätt längd och utnyttjar sin 20%-studentrabbat?Drakbabis sa:Har sett samma skidor på stadium som på udéns sport i göteborg. Har en affär inte rätt längd t ex så vad ska man gör?Hasse sa:Vem fan köper skidor på Stadium????
Ps. Full nu igen. Ds.