själv hade jag nog inte köpt ett vajerlås.. bara själva anblicken på de varjarna gör ju att man bara vill testa att rycka av dem.. plus att när det var kallt o djävligt så tyckte inte jag iaf att det var kul o pillra på massa småsaker...
Jag har ett skidlås från Alpine security som jag tycker fungerar utmärkt på mina metron m9. Det är ett nytt lås på marknaden sa de, så vet inte ifall nån här har sett det. För djävligt att man måste skydda sina lagg nu för tiden! att inte folk kan hålla sig till sitt eget!
Det är en alubygel som man trär på ovanför bindningarna för att sedan låsa det med ett lås. Sedan går det inte att ta av dem då låset är för smalt för att man ska kunna dra över det över topparna. att ingen har tänkt på det innan.. haha, låter väl som en säljare nu. Men det funkar iaf jäkligt bra på mina skidor och kostade bara 200spänn. Jag köpte till en vajer ifrån dem med, för att låsa fast i träd eller liknande.. en 20kr.
Jag köpte mitt på deras hemsida www.skidlas.se tror att det går att köpa där nu med ha det.