Skidlekar

Carde

Medlem
Skidlekar
50-års fest planeras. Kan man så här under sommaren ha några roliga lekar på skidtemat? Ta ett par plankor o spänna fast på skorna o gå mini topptur? Leta tranceiver
Vad mer?

Skidlekar
50-års fest planeras. Kan man så här under sommaren ha några roliga lekar på skidtemat? Ta ett par plankor o spänna fast på skorna o gå mini topptur? Leta tranceiver
Vad mer?
Står still när det gäller lekar, men funderar vidare.
Oavsett bör det hela avslutas med en seriös Afterskida inklusive umpa-bompa musik och pjäxdans.

Skidlekar
Tandemskidåkning (längd) på gräs i två lag brukar vara ganska kul... Får se om jag hittar en förklarande bild. Man behöver fyra ganska långa plankor, typ trallvirke går bra. Hemgjorda hällor för fötterna får man skruva på och hela laget står altså på samma plankor/"skidor". Bra om man hittar litet stavar i källaren också, men ej helt nödvändigt. Och självklart ska man ha minst ett rundningsmärke, det är där det blir som bäst...

Man kan också ha hand-remmar. Hittade litet bilder för idéer, se nedan.

1719815873899.png

1719815891912.png

Skidlekar
Här är några klassiska lekar som går att modifiera till skidtema.
- Norsk fylla (mot skidstav) sedan slalom mellan blå och röda käppar.
- Stövelkastning / Pjäxkastning
- Klädkamp. Vem kan ta på sig en hel skidutrustning snabbast?
- Frågesport.
- Tipsrunda.
- Blindgång. Genomförs två och två. Sätt ögonbindel (förtejpade skidglasögon) på den som inte ska se något. Sedan ska ledsagaren ge kommandon som tar dem runt en bana.

Skidlekar
Stafett där pjäxor ska på och sedan skidorna på, iväg mot markering och tillbaka för byte av deltagare. Gäller att ha skidor du inte är rädd om men då antalet skidor hos de flesta är N+1 så bör det finnas ett sånt par.
Går även bra på bräda men är då djävulskt jobbigt.

Skidlekar
men va skoj. helt i min stil; fjällbilder o pricka i på karta, shotbricka i skida-alla dricker samtidigt.
E man nörd pricka in rätt pryl/film/ -årtal

För ändamålen kan jag tipa om att besöka på förslag nån lokal kyrklig-loppmarknad de brukar ha ett gediget urval gamla skidor för nån tia

Tillbaka
Topp