Skidmusik? Hur kul som helst.

nikekl

Ny medlem
Tja alla djur,

Jag tycker det är lika kul varje gång man kommer till en tråd/personprofil där ngn säger att de lyssnar på "skidmusik", eller undrar var man kan ladda ner "skidmusik". Gah gah gah.

Jag gissar att ett flertal menar poprock som t.ex. Sound Track of our Lives, The Hives, Mando Diao. Men det finns många filmer med skön hiphop och dyl. t.ex. 09XX som några på forumet har gjort. Så vad är då "skidmusik"? Jag tror det kommer av att alla här vill vara som alla andra, de har skaffat alla de rätta prylarna, klär sig "rätt" och vill fylla sina megahörlurar med "rätt" musik, så därför frågar de efter vad som gäller vid skidåkning.

Tänk efter lite och var er själva.

(som vanligt kan jag ha helt fel och kommer då hälla flytande bajs i min sko)

Citat: "Så vad är då "skidmusik"? "

Den enda skidmusik jag kan komma på är:
1. "Fogsvanssvarianten" Dra en fiolstråke över stålkanten och kolla om du kan frambringa ngt trevligt ylande.
2. Maraccas (hur det nu stavas) Lossa skruvarna i bindningarna så att de sitter lagom glappt och shake:a.
3. Taktpinnar: Bonka ihop belagen mot varandra och håll takten

Finns säkert fler sätt att skapa skidmusik men jag är inget proffs.
Hoppas att du e nöjd med svaret!

usch och blä för hip-hop och rap.
pop-rock är den ultimata musiken...jag har dock fått ST.Anger att funka bra,även UGGLA.

Man kan göra musik genom att slå med staven på rails, liftstolpar eller på någons hjälm...

Ett annat alternativ är att lyssna på Slipknot eller dylikt, jag blir iaf grymt taggad av det.

ASberg. Jag har bara 2 kategorier, bra och dålig musik (självklart är det jag som väljer vad som är bra och dåligt, men grundriktningen är hur väl producerad musiken är). och magnus uggla (?) faller helt klart inom dålig musik, den är illa producerad, dåliga texter och han sjunger inte bra. det är inte mycket man kan hävda är bra med herr uggla. sen har jag respekt för att du inte gillar hiphop, smaken är ju som baken..

Nikekl.jag har även respekt för din åsikt men att Uggla har varit ratad av kritiker är inte direkt okänt...det folket i största allmänhet gillar uggla just på grund av hans texter,du är nog den enda jag hört som tyckt det och att det är illa producerat och att han inte sjunger bra...varför har han då lyckats så bra även fast kritiker har sågat honom?
Den som klagar på uggla klagar i princip på lite av sveriges kultur.

När jag hör ordet skidmusik tänker jag på typ Promoe, Rantaboko osv ..

Lite sent ute kanske men jag skulle vilja fråga CarlBauM hur man åker skidor till Meshuggah. Jag kan hålla med om att de är musikgenier som kan skapa musik som är bortom denna värld, men jag har ännu inte hört en låt med Meshuggah som inte går i 3/5-takt eller 4/6-takt eller någon annan "konstig" takt, det förefaller mig i logiken att det borde vara lättare att åka till något med lite mer (hmm hur ska jag säga) "stabil" takt (såsom 4-takt eller 2-takt).

Ber om ursäkt för denna lilla off-topic-utflykt, och är väl medveten om att jag nog inte kommer få svar, men var bara tvungen att fråga.

/JEns

bra inlägg, skidmusik är juh (enligt mej :D) den musik regisören gillar/ och tycker passsar bra in på delen i filmen.

bra skidmusik är sån man hörde i gamla snowboard/skidfilmer för 8 år sedan när dom satte lite spår.

skidmusik? den musik som är med i skidfilmer skulle jag vilja kalla för "skidmusik"! Så att man kan kolla vilka artister som e med.... och sen så kollar man upp deras låtar? Det låter väll bra :P

Tillbaka
Topp