skidor 06/07

face-plant

Ny medlem
skidor 06/07
har kollat på skidor till säsongen 06/07 och kollat på:

line invader mini 151
head mojo70 154
salomon teneighty flyer 150 07
dynastar nothin but trouble 155
k2 silencer 159
salomon teneighty flyer 161
extrem ak 4 153

efter noggrannare sökning har listan blivit lite kortare:
rossignol scratch pro fs 158
dynastar troubled youth 158
salomon tneighty foil 06 158
head mojo 70 154

jag väger ca: 47 kilo
och är: 1,65 meter lång

jag åker mest över hela berget och behöver då en skida där jag kan ta mej fram bra i både pist, offpist och park.

(ps! allt negativt tjat och elakheter undanbedes)

Senast ändrad:
skidor 06/07
Kan bara säga Teneighty Foil.
Otroligt allround. Funkar grymmt i parken, helt okiey i pisten å flyter otroligt fint i puder.

Hållbara och relativt smidiga ändå.

Feta tummar upp för Foil, är sjukt nöjd me mina

skidor 06/07
Jag skulle också säga salomon foil. Det är en grym skida. Angående längden så tycker jag att du ska ta ett par längre, 158 kanske.

skidor 06/07
ok, nackdelen med foil är ju att dom är svindyra och att 07 skidornas grafik inte är så jättesnygg, men får jag tag på ett par o6or blir jag glad.
hur är det med teneighty flyer då?
ps. är inte 158 för långa för mej då? körde nämligen på ett par 145:or förra säsongen.

Senast ändrad:
skidor 06/07
tycker inte du ska ta foil, visst den är allround men du väger nog för lite för att få ut nååt av skidan men om du planerar att kötta på dig lite och skidorna nån säsong framåt så är nog de ett bra val.

158 är absolut itne förlånga för dig satsa på ett par skidor som är ungefär lika långa som du, det är eäven bra för dig, som ajg antar växer mycket fortfarande så har du lite och växa på.

förövrigt tycker jag 07 grafiken på foil är riktigt sjyst (den är grymmt mycket snyggare i verkligheten än på bild)

skidor 06/07
Känns ju rätt dumt å ta ett par juniorskidor om då vill ha nåt lite hårdare. Jag skulle nog också satsa på foil. Å de gör inte så mycket att man går upp i längd.. man vänjer sej rätt så snabbt. Ja gick från 144 till 171 hehe, men de gick bra!

skidor 06/07
Om du vill vara alternativ så ska du ta line. Men ja hade för mig att dom va ganska mjuka men kör på foil. Som sagt gå upp lite i längd du kommer att växa vare sig du vill eller inte.

skidor 06/07
ta ett par mellan 1.65-170 istället. du lär ju växa ett tag till. varför inte kolla in ross sprayer fs eller bc? billigare version av scratch... bra skida för dej som inte väger så mycket.

völkl dogen 168 cm kanske också kan vara ett alternativ. om du beställer från sportconrad så blir det ju billigt.

skidor 06/07
köp ett par teneighty foil dom e bäst! men köp inte förra årets för dom e ju skitfula årets e mycke snyggare hehe

skidor 06/07
Rossignol Scratch Pro FS 06/07 - 158
om du nu ska ha juniorskidor

Rossignol Scratch FS WRS 06/07 - 167
om du inte ska ha juniorskidor

Jag rekomenderar dom sista om du har pengarna =)

Och att du köper dom från www.Sport-Conrad.de då det är heltklart det billigaste sättet att få ett par skidor på :D

Tillbaka
Topp